کد خبر: 284622
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
شب شعر و داستان اعضای  انجمن‌های ادبی بندرعباس

شب شعر و داستان انجمن‌های ادبی بندرعباس با نام یلدا امتداد خوبی‌هاست با حضور اعضای انجمن ادبی بندرعباس و شاعران استانی در سالن مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، هم‌زمان با آیین شب یلدا اعضای انجمن‌های ادبی در ویژه برنامه شب شعر و داستان که با حضور صدیقی عضو هیات علمی برگزار شد شرکت کردند.

مصطفی صدیقی در این مراسم ضمن تبریک شب یلدا گفت: نوجوان امروز به اقتضای سنش به تدریج با موقعیت‌های  جدید مواجه می شود؛ بسیاری از این موقعیت ها و وضعیت ها، مبهم و پیش بینی نشده است یعنی شناخت دقیق و  کاملی از آن ندارد یا ممکن است موقعیت جدید با آگاهی پیشین او هماهنگ و سازگار نباشد. مثلا رفتن از یک مقطع تحصیلی به مقطعی بالاتر یا سفر به شهری دیگر یا ورود به شرایط جدید در زندگی خانوادگی به دلیل   بیماری طلاق یا مرگ والدین و ... می‌باشد.

وی افزود: برای غلبه بر این شرایط مبهم باید تحمل شرایط ناشناخته و اعتماد به نفس را در نوجوان افزایش داد ویکی از بهترین راه‌هایی که می توان به کمک آن سطح تحمل و اعتماد به نفس را  در آن‌ها بالا برد  و نوجوان را برای تجربه شرایط پیش بینی نشده و مبهم، آماده ساخت؛ ادبیات است یعنی خواندن رمان و داستان است.

صدیقی خاطر نشان کرد: ادبیات با خلق و کشف، سر و کار دارد؛ خلق شخصیت ها، فضاها، روابط آدم ها، سرنوشت ها، عناصر طبیعت و ... گویی رمان ها و داستانها این همه را به جهان افزوده اند و از سوی دیگر زمینه‌ای را برای خوانندگان و مخاطبان کتاب ها فراهم کرده اند تا این همه را کشف کنند. حتی به گونه ای خوانندگان کتاب ها در این خلق و کشف با نویسندگان همراه و شریک می شوند

این استاد دانشگاه در پایان گفت: نوجوان با خواندن رمان و داستان، روابط انسانی و مواجهه شخصیت ها را با شرایط دشوار و پیش بینی نشده در می یابد و گاه ، برای یافتن راه های برون رفت از مخمصه ها و موقعیت های مبهم، خود با تفکر خلاقه و انتقادی، چاره جویی می کند و راه رهایی را می یابد.

فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی کانون هرمزگان در ادامه با توضیح این مطلب گفت: شهرستان بندرعباس با ۳ انجمن شعر، داستان وطنز دربخش‌ اعضای پرورش‌یافته وارشد کانون فعالیت می‌کند. وی افزود: انجمن‌های ادبی هر ماه یکبار با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، شاعران ونویسندگان استان در حال برگزاری است که هرسال جهت ایجاد تعامل اعضای انجمن‌های ادبی مختلف کانون ویژه برنامه‌ای پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

وی شب یلدا را فرصت مناسبی دانست تا اعضای انجمن‌های ادبی با حضور در جشن آیینی در فضایی صمیمی به خوانش آثارخود بپردازند.

دراین ویژه برنامه ده نفر از اعضای انجمن به نمایندگی از دیگر اعضا به خوانش آثار خود پرداختند.

برگزاری جشن شب یلدا، تقدیر ازافتخار آفرینان و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و ادبی، تقدیر از مربیان ادبی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =