هم‌گرایی و هم افزایی، در مسیر ارایه فعالیت‌های فرهنگی

نشست مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با هدف ارزیابی روند فعالیت‌ها و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی، در کانون رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با حضور مدیرکل، کارکنان ستادی و مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری برگزارشد و در سایه‌ی تشکیل‌کارگروه‌های سه‌گانه، شیوه‌های جذب‌ و پایدارسازی ‌عضو (به‌ویژه اعضای نوجوان) و راه‌های کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی مورد توجه قرارگرفت.

برپایه این گزارش، تشریح سیاست‌های کشوری و استانی کانون، ارایه‌ی راه‌کارهایی برای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ نماز و هم‌چنین بررسی داده‌های آماری مراکز، از دیگر موضوع‌هایی بود که درباره‌ی آن بحث و گفت‌وگو شد.

مدیرکل کانون استان گیلان در این گردهم‌آیی به ارایه‌ی گزارشی از روند رو به رشد فعالیت‌ها کانون طی یک‌سال گذشته پرداخت و ضمن تبیین سیاست‌های این مجموعه‌ی فرهنگی گفت: فضای صمیمانه، دگرخواهی و هم‌دلی مهم‌ترین دلیل این توفیق بوده است.

اسفندیارضیائی درعین‌حال نگاهی به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی واحدهای مختلف کانون داشت و با مهم توصیف‌کردن تجربه‌اندوزی و اهمیت فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای هم‌افزایی افزود: رویکرد کانون در سطح ستادی و مراکز فرهنگی هنری، رویکردی تعاملی است و این گردهم‌آیی‌ نیز برای تقویت این مهم برگزارمی‌شود.

این مدیر فرهنگی در ادامه سخنان خود اخلاق‌محوری، انضباط اداری- مالی و پرهیز از روزمره‌گی را از شاخصه‌های کانون گیلان عنوان و با یادآورشدن ضرورت‌ هم‌گرایی و همراهی با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان‌ ‌تصریح‌کرد: برای معرفی هرچه بیش‌تر کانون، نیازمند اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع و هدف‌مند میدانی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها هستیم.

ضیائی در همین زمینه از اهمیت ایجاد نشاط اجتماعی سخن‌گفت و با تاکید بر روی‌کرد دینی فعالیت‌های کتاب‌محور کانون اظهارکرد: فعالیت‌های میدانی فرصتی است که بایستی به بهترین شکل ممکن از آن استفاده‌کرد.

اشاره به توفیق کانون استان گیلان در زمینه‌ی بسط و گستری فرهنگ نماز، توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روند رو به رشد این مجموعه‌ی در عرصه‌ی صیانت از حقوق شهروندی، معرفی به عنوان دستگاه برتر در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت، برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی، اجرای موفق طرح سپاس و تجلیل از خانواده‌ی معظم شهدا و ایثارگران، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه اسفندیارضیائی محسوب‌می‌شد.

اسفندیارضیائی در همین‌حال از سیاست‌های کانون پرورش فکری درحمایت از کانون زبان سخن‌گفت و با اشاره به ارتقای روزافزون همکاری‌های این دومجموعه افزود: به‌سازی و گسترش فضاهای آموزشی کانون زبان و هم‌چنین تقویت ارتباط‌های دوسویه، از اولویت‌های کانون استان گیلان است.

ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی نیز در سخنان مدیر کل کانون استان گیلان جایگاهی ویژه داشت و ضیائی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌های هدف‌مند و خلاقانه، از ضرورت هم‌گامی با دیگر دستگاه‌های استانی در این مسیر سخن گفت.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان نیز سخنان خود را با تاکید بر تقدم تزکیه بر تعلیم آغازکرد و با اشاره به دشواری‌های فعالیت فرهنگی گفت: «کار فرهنگی، نیازمند مدیریت جهادی است.»

ضیاء‌غیوری برهمین اساس، به‌شاخصه‌های یک فعالیت فرهنگی اثربخش پرداخت و اخلاق‌محوری، ماندگاری، توجه به فرهنگ نماز، رعایت اولویت‌ها، دقت نظر در بهره‌گیری از نمادهای فرهنگی، پرهیز از اسراف و هم‌چنین دقت در هزینه بیت‌المال را از جمله این شاخصه‌ها عنوان‌کرد.

وی هم‌چنین فرصت‌های گسترده‌ی پیش‌روی کانون را خاطرنشان‌کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدارس و دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه‌ی فرهنگ، توجه به قابلیت‌های درون‌سازمانی و استفاده از دانش‌ و آگاهی همکاران را فرصتی ارزش‌مند خواند.

او در ادامه، به‌روزرسانی آگاهی‌ها، جذب و پایدارسازی اعضا، همراه‌سازی خانواده‌ها و تدوین و ارایه‌ی گزارش فعالیت‌های صورت‌گرفته و هم‌چنین ضرورت برگزاری جلسه‌های هم‌اندیشی را مهم دانست وتلاش همه‌جانبه را برای نیل به اهداف خواستارشد.

معاون اداری و مالی کانون استان گیلان هم در این گردهم‌آیی، به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این حوزه پرداخت و راه‌های آسان‌ و مطمئن‌سازی فعالیت‌های اداری و مالی را برای مسوولان مراکز تشریح‌کرد.

حمیدرضا قاسمی در همین حال به پاسخ‌گویی به پرسش‌های همکاران در این زمینه پرداخت و از فراهم‌شدن بسترهای مناسب جهت  تسهیل در امر فعالیت‌های مالی و عمرانی خبرداد.

مدیر کانون زبان استان گیلان نیز با ابراز خرسندی از تعامل روز افزون کانون پرورش فکری و کانون زبان اظهارداشت: این ارتباط، قوی و این حرکت جاری و ساری است و امیدوارم که در آینده نیز شاهد استمرار این همکاری‌ها باشیم.

خدیجه تقی‌پور در ادامه به جایگاه کتاب و مطالعه در کانون پرورش فکری پرداخت و همراهی کانون زبان را برای معرفی کانون و فراهم‌سازی فرصت حضور زبان آموزان در مراکز فرهنگی هنری این مجموعه‌ی فرهنگی سازنده دانست.

اشاره به فعالیت‌های مشترک دو مجموعه طی ماه‌های گذشته و برگزاری ویژه برنامه‌های کانون زبان در مراکز کانون پرورش فکری، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه تقی‌پور بود و وی درپایان ابراز امیدواری‌کرد تا با برنامه‌ریزی‌ هدفمند، فرصتی مناسب برای ارایه‌ی کتاب‌های دوزبانه به کودکان ونوجوانان فراهم‌شود.

سید جلیل میرعظیمی، کارشناس حراست کانون استان گیلان نیز از اهمیت تامین امنیت و جایگاه صیانت فکری و فیزیکی از سرمایه‌های  کانون سخن‌گفت و همراهی تمامی حاضران را را در پاس‌داشت داشته‌های این مجموعه‌ی فرهنگی خواستارشد.

براساس این گزارش، معرفی فرخنده غزالی، به عنوان کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل کانون استان گیلان، بخش پایانی این گردهم‌آیی بود که پنجم دی ماه ۱۳۹۷ در مرکز شماره یک کانون رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =