گرگان با همکاری کانون پرورش فکری به شهر دوست‌دار کودک تبدیل می‌شود

با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت‌های مالی و معنوی شهرداری گرگان، مرکز استان گلستان به شهر دوست‌دار کودک تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در این دیدار از تلاش‌های شهردار گرگان درجهت ارتقای سطح فرهنگی و عمرانی شهرستان گرگان قدردانی کرده و برلزوم هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل تاکید کرد.

مدیرکل کانون گلستان در این نشست ابتدا گزارشی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های غنی مراکز فرهنگی‌هنری کانون این استان ارایه کرد و اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد که با طرح ایده‌های خلاقانه و اجرای برنامه‌های هدفمند و علمی در راستای بهبود شرایط موجود و کمبود امکانات و فضاهای اجتماعی و فرهنگی شهرستان گرگان گام برداریم.

وی در ادامه از لزوم بهسازی و گسترش فضاهای آموزشی سخن گفت و به منظور افزایش خدمات‌ فرهنگی و هنری این مجموعه به کودکان و نوجوانان، خواستار حمایت شهردار برای اهدای یک دستگاه اتوبوس به ‌منظور حمایت کتاب‌خانه‌ی سیار شهری کانون گرگان شد.

افزایش گستره‌ی ارایه‌ی برنامه‌ها در سایه همکاری‌های متقابل و فراهم شدن امکانات مورد نیاز کانون برای گسترش فعالیت‌های شهری و روستایی، هم‌چنین طراحی بازی‌های دیواری، طرح‌های گرافیکی بر روی پل‌ها و فضاهای شهری، و آموزش مهارت‌های زندگی از طریق بازی‌های بومی و محلی و برپایی کارگاه‌های مهیج فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل کانون گلستان بود که با استقبال شهردار گرگان همراه شد.

در ادامه‌ی این نشست عبدالرضا دادبود شهردار گرگان ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه عوامل کانون پرورش فکری به‌منظور داشتن دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی و با اشاره به این مطلب که واقف هستیم فضاهای شهری پاسخ‌گوی نیازها و مطالبات کودکان و نوجوانان نیست، بیان کرد: برای توسعه فعالیت‌های کودک و نوجوان به همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیازمندیم.

وی در این زمینه گفت: همکاری کانون و شهرداری می‌تواند به توسعه فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان که ریشه در تقویت انگیزه‌ی عمومی و مهارت‌های فردی و اجتماعی مخاطبان در مدت زمان طولانی دارد بیانجامد.

شهردار گرگان در راستای اجرای طرح شهر دوست‌دار کودک که کارگروه آن به ریاست شهرداری تشکیل شده است افزود: ضمن بهره‌گیری از طرح‌ها و ایده‌های نماینده‌ی کانون به عنوان عضو ثابت این کارگروه، آمادگی داریم هر چه‌قدر کانون زمینه برقراری نشاط اجتماعی و بستر انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری خانواده‌های گرگانی را هموار کند در حد بضاعت کمک و حمایت کنیم.

در این نشست که با حضور جمعی از کارشناسان، مربی‌مسوولان و مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان گلستان صورت گرفت، اهدای یک دستگاه اتوبوس شهری به‌منظور راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار کانون، حمایت مالی در راه‌اندازی و گسترش طرح کتاب‌خانه‌ی تخصصی و واگذاری پروژه‌های زیباسازی و فرهنگی شهری در حوزه‌ی کودک و نوجوان به مجموعه کانون پرورش فکری از قول‌های مساعدی بود که شهردار گرگان در این نشست مطرح کرد.

گفتنی است این دیدار با اهدای تابلوی گل ‌ساخته‌ی دست اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری از سوی مدیرکل کانون گلستان به شهردار گرگان به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =