جلسه شورای اقامه نماز کانون سمنان برگزار شد

سومین جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سومین جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با حضور اعضای شورا صبح روز شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ در این اداره‌کل برگزار شد.

مهری جهان‌لتیباری رئیس اداره مالی و عضو شورای اقامه نماز کانون استان سمنان در سخنانی با اشاره به این‌که مخاطبان اصلی کانون، کودکان و نوجوانان هستند، گفت: مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری با اجرای فعالیت‌های متنوع اسلامی مخاطبان کودک و نوجوان را به‌صورت غیرمستقیم به خواندن نماز تشویق می‌کنند تا گام مثبتی برای آنها در راستای نماز و قرآن بردارند.

جهان با بیان این‌که خواندن نماز در کودکی باعث آرامش روحی در بزرگ‌سالی خواهد شد، اظهار داشت: هرکس به هر شکلی در راستای اقامه‌ی نماز گام بردارد درحقیقت دین الهی را یاری کرده است و خود نیز از یاری الهی بهره می‌گیرد.

در ادامه جلسه، کارشناس روابط‌عمومی و دبیر ستاد اقامه نماز کانون استان با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های اجرا شده مرتبط با موضوع نماز از سوی مربیان و اعضا در مراکز فرهنگی‌هنری و هم‌چنین برنامه‌های دینی و اقدامات انجام‌شده در اداره‌کل به ارزیابی میزان پیشرفت این برنامه‌ها و فعالیت‌ها در ۹ ماهه‌ی نخست سال پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ی آموزشی ویژه مربیان مراکز فرهنگی‌هنری طبق توافق‌نامه با ستاد اقامه‌ی نماز استان اظهار داشت: آموزش مربیان کانون پرورش فکری با عنوان «شیوه‌های توان‌مندسازی و انس کودکان و نوجوانان با نماز» به مدت هشت‌ساعت اجرا می‌شود و هزینه‌ی ایاب و ذهاب، تأمین منابع آموزشی و استاد دوره به عهده‌ی ستاد اقامه نماز استان است.

حسین احسانی امام جماعت و عضو شورای کانون استان ضمن قدردانی از مدیرکل و اعضای شورا برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اسلامی از حضور کارکنان در نماز جماعت و اهمیت به جایگاه نماز ابراز خرسندی کرد و گفت: انتظار می‌رود این حضور پر رنگ‌تر و با انگیزه بیش‌تری ادامه یابد.

وی هم‌چنین پیشنهاد داد تا جلسات دوره‌ای با حضور کارکنان قبل از اذان و اقامه‌ی نماز در محل نمازخانه تشکیل و به سؤال‌های دینی آنان پاسخ داده شود.

گفتنی است؛ برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و مربیان و اعضای نوجوان، برگزاری مسابقه اذان، نشست آموزشی‌تخصصی خانواده با محور موضوعی راه‌های دعوت به نماز ویژه خانواده کارکنان به‌صورت مرکزی یا شهرستانی و حوزه‌ای، تجلیل از خادمان و فعالان نماز و... برخی از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =