نقش کانون در پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی مهم است

فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به نقش کانون در انتقال فرهنگ و باورهای ایرانی اسلامی به نسل چهارم و پنجم انقلاب گفت: جایگاه این نهاد فرهنگی در پیش‌گیری از گُسست بین نسل‌ها دارای اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمود صوفی این سخنان را در دیدار با مدیرکل کانون استان گیلان اظهارداشت و با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی آن تصریح‌کرد: این فعالیت‌ها نقش مهمی در اشاعه‌ی فرهنگ غنی ایران اسلامی ایفامی‌کند.

فرماندار شهرستان سیاهکل در همین زمینه، نیاز روزافزون کشور به فرهنگ‌سازی و ایجاد پیوندهای میان نسلی را یادآورشد و افزود: کانون پرورش فکری در این میان دارای جایگاه ویژه‌ای است و از این رو فراهم‌سازی ابزار لازم برای این دستگاه فرهنگی اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود.

اشاره به فرهنگ غنی استان گیلان، به ویژه منطقه‌ی دیلمان، دیگر بخش سخنان صوفی بود و وی با خاطرنشان‌کردن پیشینه‌ی فرهنگی آن گفت: برای صیانت از داشته‌ها، نیازمندگسترش افق دید و عمل‌گرایی هستیم.

او برهمین اساس حمایت از مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل را ضروری خواند و بر لزوم همراهی با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان تاکیدکرد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار سیاهکل، به پیشینه‌ی کانون و ظرافت‌ فعالیت‌های آن در حوزه کودک و نوجوان پرداخت و این عرصه را نیازمند توجه افزون‌تر دانست.

اسفندیارضیائی درهمین‌حال به توان‌مندی و خواسته‌های کودکان و نوجوانان امروز اشاره‌ و با یادآورشدن تفاوت‌های آنان با نسل‌های‌گذشته گفت: ایجاد فرصت‌های بهتر، فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و مدیریت حضور آینده‌سازان در فضای مجازی، از اولویت‌هاست.

این مدیرفرهنگی در ادامه از برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند کانون برای کودکان و نوجوانان سخن گفت و دست‌یابی به بهترین نتایج با کمترین هزینه‌های مالی را ازجمله افق‌های پیش‌روی این مجموعه‌ی فرهنگی خواند.

 گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی ازدیگر رسالت‌های کانون است که در سخنان ضیائی مورد توجه قرارگرفت و وی با تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری در این زمینه‌ی گفت: فعالیت‌کتاب‌خانه‌های پستی و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیارشهری و روستایی، از برنامه‌هایی است که برای تحقق این هدف دنبال‌می‌شود.

وی برهمین اساس افزایش گستره‌ی فعالیت‌های کانون در شهرها و روستاهای کشور را مهم برشمرد و خواستار همراهی تمامی تصمیم‌گیرندگان برای نیل به این هدف‌شد.

گفتنی است، در این نشست که در محل فرمانداری شهرستان ‌صورت‌گرفت، معاون فرهنگی کانون استان گیلان و مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری سیاهکل نیز حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =