همکاری‌های مشترک کانون فارس و پژوهشکده معلم شیراز گسترش می یابد

مدیر کل کانون فارس با حضور در دوره آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» در جمع مربیان مسئول از فعالیت‌های علمی به عنوان برنامه‌های مخاطب‌پسند یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کانون فارس با حضور در جمع مربیان مسئول، ضمن اشاره به لزوم اجرای فعالیت‌هایی که مخاطبان کودک و نوجوان را برای زندگی بهتر و آسوده‌تر در مراکز آماده می‌کند، از فعالیت‌های علمی به عنوان فعالیت‌های مخاطب پسند یاد کرد که به پویایی هرچه بیشتر مراکز کمک می کند. وی با تأکید بر مطالعه مربیان جهت بروزرسانی محتوای فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌های علمی افزود: برپایی دوره آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» آغازی دوباره برای برنامه‌ریزی فرآیندی این نوع فعالیت‌ها با هدف جذب کودکان و نوجوانان به ویژه اعضای فعال در امر آموزش و پژوهش است.

در نشست مشترک مدیر کل کانون فارس و قاسم نعمتی، رئیس پژوهشکده معلم، بر ادامه همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی تأکید شد و در خصوص استفاده اعضا و مربیان از کتابخانه معلم، پژوهشکده معلم و پژوهش ‌سرای دانش‌آموزی با هدف هر چه بهتر برگزار شدن فعالیت اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

پودمان آموزشی «فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان» طی دو روز با حضور مربیان مسئول مراکز در پژوهشکده معلم شیراز برگزار شد و مربیان ضمن مرور فعالیت‌های علمی در مراکز، در کارگاه‌های تخصصی شرکت کردند. مبانی، فلسفه و چرایی فعالیت‌های علمی کودکان و نوجوانان و کارگاه زیست‌شناسی و علوم مباحث مطرح شده در روز اول بود. در روز دوم دوره آموزشی نیز فراگیران با شرکت در کارگاه‌های عملی با روش‌های ساده جهت جذابیت‌بخشی به فعالیت‌های علمی ویژه کودکان و نوجوانان و علوم زیست، فیزیک و شیمی و کاربرد آن در زندگی کودکان و نوجوانان آشنا شدند. بازدید از نمایشگاه‌های زیست، علوم و گلخانه استوایی از دیگر برنامه‌های جانبی این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =