کد خبر: 285090
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
بازدید 652
انجمن های تخصصی نوجوانان در کانون تهران کلید خورد

سه انجمن تخصصی «نجوم، نقاشی و نمایش» ویژه اعضای نوجوان مراکز کانون استان تهران، پس از گذراندن مراحل نام نویسی و عضویت پذیری در اواخر دی ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این سه انجمن در ادامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی که در نیمه نخست سال ۹۷ ویژه اعضای نوجوان در کانون برگزار شد، تشکیل خواهند شد.

بر اساس این گزارش این تشکل‌های گروهی، با حضور اعضای نوجوان مراکز که برای شرکت در این انجمن‌ها ثبت‌نام کرده و از سوی مربیان به عنوان عضو واجد شرایط معرفی‌شده‌اند، هر ۴۵ روز یک‌بار به مدت دو ساعت و در ۸ جلسه برگزار می‌شود.

بر این اساس، انجمن نمایش، اولین انجمنی است که کار خود را روز دوشـنبه ۲۴ دی‌ماه  ساعت ۱۵ در مرکز فراگیر شماره ۲۴ آغاز می‌کند و در اولین گام خود میزبان «حسن دادشکر» پیشکسوت هنر نمایش عروسکی کانون است.

همچنین انجمن « نجوم » روز ۲۵ دی‌ماه ساعت ۱۶ در مرکز تخصصی علوم کانون تهران برگزار خواهد شد که در این انجمن تلاش می‌شود علاوه بر ارتقای سطح علمی و دانش شرکت‌کنندگان، نوجوانان با اتفاقات به‌روز و جدید حوزه نجوم و ستاره‌شناسی آشنا شوند.

در بخش عملی این انجمن نیز برنامه‌هایی همچون بازدید از آسمان‌نما، رصدهای شبانه، برگزاری کمیته‌های مختلف، تهیه بولتن و نشریات علمی، اردوهای علمی و... نیز پیش‌بینی‌شده است که اعضا بر اساس توانمندی‌ها و علائقشان در کارگروه‌های مختلف به فعالیت خواهند پرداخت.

بر اساس این خبر، سومین انجمن که روز چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ساعت ۱۵ در مرکز شماره ۳ کانون تهران آغاز به کار خواهد کرد، انجمن نقاشی است.

این انجمن باهدف ارتقای سطح کیفی فعـالیت نقاشی، تقویت خلاقیت‌های بصری و تقویت روحیه کارگروهی و روحیه نقدپذیری در نوجوانان تشکیل‌شده است و در نخستین روز خود شاهد حضور « رضا عبدلی» کارشناس ارشد تصویرسازی، مدرس دانشگاه و داور دوسالانه هنرهای تجسمی سال ۹۷ کانون است.

گفتنی است تشکیل این انجمن‌های فرهنگی، علمی و هنری باهدف جذب و پایدارسازی نوجوانان و تلاش در جهت پرورش فکر و تعمق بخشیدن به فعالیت‌های تخصصی کانون با حضور جمعی از اعضای علاقه‌مند مراکز کانون استان تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =