برگزاری نشست ادبی دو پنجره در کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نشست ادبی دو پنجره را با حضور مصطفی رحماندوست در شهر گچساران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست ادبی دو پنجره که به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون استان  برپا شد، مصطفی رحمان‌دوست با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 گچساران  در جلسه نقد کتاب خود " کاش حرفی بزنی" شرکت کرد و به نقدهای جمعی از اعضای ادبی مراکز کانون در این جلسه پاسخ داد.

در این نشست  اشعار کتاب "کاش حرفی بزنی" مورد نقد و بررسی قرار گرفت و نوجوانان شرکت‌کننده معتقد بودند زبان شعری کتاب با زبان نوجوانان امروز مطابقت ندارد ولی احساس و عاطفه خوبی در شعر جاری است.

زینب شیخی  عضو ادبی مرکز فرهنگی هنری گچساران ، از انگیزه و دلایل پرداختن شاعر به عشق دوران نوجوانی اشاره کرد که مصطفی رحماندوست در پاسخ به این سوال گفت: با توجه به اجتناب ناپذیر بودن عشق در دوران نوجوانی برخود لازم دانستم که به این مقوله مهم بپردازم، هرچند در ابتدا با عکس العمل هایی روبرو شدم .

غزال قوام منش عضو مرکز فرهنگی باشت از این شاعر کودک و نوجوان پرسید: چرا بین رنگ واژه ها و تصاویر کتاب تضاد بوده و همخوانی وجود ندارد؟

مصطفی رحماندوست در پاسخ گفت: من واژه های رنگی را از دنیای شما گرفتم ولی صحافی و گرافیک کتاب نظر خود را هم جلب نکرد و قول می دهم در چاپ جدید این مشکل برطرف شود.

در ادامه رحمان‌دوست دو مقوله جوشش و کوشش در سرایش شعر، قالب‌های کلاسیک، نیمایی و سپید و ویژگی‌های هر یک در شعر و موسیقی شعر برای نوجوانان توضیحاتی ارائه کردند.

در این نشست همچنین سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: خرسندیم که تلاش یکساله ما برای برنامه دو پنجره به ثمر نشست و شاهد حضور این شاعر برجسته بین کودک و نوجوانان این  استان بودیم .  

محمود پیروزه افزود: استاد مصطفی رحماندوست شاعر خاطره ساز نسل های گذشته و آینده است و با آثار دیروز و امروزش همیشه در خاطره ماندگار خواهد بود.

 برنامه ادبی دو پنجره با شعر خوانی اعضا، نواختن موسیقی ، همخوانی شعر " انار " اعضای مراکز فرهنگی هنری آغاز شد.

از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد لوح‌ یادبود و هدایایی به مصطفی رحماندوست  اهدا شد.

گفتنی است اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با همکاری اداره ارشاد شهرستان گچساران  شب شعری را  با حضور هنرمندان این شهرستان با مصطفی رحماندوست برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =