گرامی‌داشت روز هوای پاک در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،با اجرای برنامه‌های متنوع،روز هوای پاک را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،درتاریخ 29دی 1397،در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین،چند ویژه برنامه به مناسبت روز هوای پاک اجرا شد.

 در مرکز فرهنگی و هنری آوج، دراین روز کارشناسان محیط بانی شهرستان آوج با حضور دراین مرکز به معرفی شغل خود، معرفی منطقه شکار و تیراندازی ممنوع  شهرستان آوج  پرداختند.مهمانان کانون در ادامه همراه با نمایش نماهنگ، درباره حیوانات بومی منطقه و مسوولیت انسان‌ها در حفظ محیط زیست ،زیستگاه جانوری و حیات وحش با 50 عضو کودک دختر و پسر حاضر در مرکز گفت و گو کردند.

در مرکز فرهنگی و هنری خاکعلی،به این مناسبت،32 دانش‌آموز از مدرسه امام موسی کاظم(ع) نقاشی گروهی کشیدند و در یک کارگاه کارستی شرکت کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شریفیه هم به مناسبت روز هوای پاک،ویژه برنامه «آسمان آبی» را برگزار کرد.

دراین برنامه با حضور 20 عضو مرکز،موارد آلاینده هوا معرفی شد و در ادامه راهکارهای حفظ محیط زیست،پاک‌سازی هوا،نقش فضای سبز و درختان در تامین هوای پاک،در یک بحث آزاد مورد توجه قرار گرفت.

جمع آوری دورریزهای محوطه بیرونی مرکز،آبیاری و حرص درختان،شعرخوانی،قصه‌گویی و معرفی کتاب از برنامه های دیگر این روز بود.

مربی کتابخانه سیار شهری کانون استان قزوین هم برای 41 عضو دختر این مرکز ،یک برنامه معرفی کتاب درباره هوای سالم انجام داد.بحث علمی و کاردستی گل رز از فعالیت‌های دیگر این برنامه بود.هم‌چنین سرپرست معاونت کانون استان قزوین با همراهی با این مربی در این برنامه در مدرسه زنده یاد عبدالهی،درباره برنامه‌های کانون و شیوه‌های همکاری بیشتر کانون با مدارس،با مسوولان این مدرسه به گفت و گو نشست.

مرکز فرهنگی هنری شماره سه  قزوین با همکاری اداره محیط زیست وحضور 70 نفر ازدانش آموزابتدایی دختر، برنامه ای با هدف آشنایی بیشتربا اهمیت هوای پاک ،علت‎‌های  آلودگی هوا ،چگونگی کاهش آلودگی ها ،رعایت قوانین و مقرارت برای کمک به هوای پاک و چگونگی پیشگیری از بیماری‌هایی که در اثر آلودگی بوجود می آیند، اجرا کرد.

کارشناس محیط زیست  مهمان مرکز،درباره آلودگی هوا بوسیله دود ناشی از خودروها، کارخانه ها وذرات ناشی از گرد و غباروآتشفشان ها و ...با اعضا صحبت کرد.

همچنین اعضا در کارگاه‌ قصه گویی و بحث آزاد شرکت کردند تا بیشتر به اهمیت تلاش برای داشتن هوایی پاک پی برده و در نهایت با حضور در فضای سبز محوطه مرکز، با مراحل کاشت درخت آشنا شدند. هدف از این فعالیت تاکید بر ضرورت توجه به محیط زیست و هوای پاک بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =