اولین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی کودک و نوجوان کانون گشایش یافت

مرکز تخصصی شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، اولین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی کودک و نوجواندر مرکز فرهنگی هنری فارسان با حضور مدیر کل آفرینشهای فرهنگی هنری کانون، مسوولان استانی و کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

بر اساس این خبر آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی، کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان در زمینه های فاخر فرهنگی، استمرار فرهنگ شاهنامه خوانی و انتقال درست آن به نسل های آینده و... از جمله اهداف ایجاد این مرکز تخصصی در کانون فارسان به شمار می رود.

در این مرکز قرار است فعالیت هایی نظیر: شاهنامه پژوهی، روخوانی شاهنامه، روایت قصه های شاهنامه، شاهنامه خوانی، نقالی و... انجام شود.

بر این اساس مرکز فرهنگی هنری فارسان از سال 1394 به صورت تخصصی فعالیت های خود را در حوزه کودک و نوجوان پیرامون  شاهنامه آغاز کرده است و با اجرای کارگاههای شاهنامه خوانی تا کنون توانسته است اعضای مستعدی را در این بخش پرورش دهد که درخشش این اعضا در مسابقات ملی و بین المللی در زمینه ی قصه های شاهنامه و نقالی از جمله دستاورد های این فعالیت فرهنگی در این مرکز محسوب می شود.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارسان از سال 1376 تاسیس شده است و با پوشش دهی سالانه 3 هزار  کودک و نوجوان در بخشهای فرهنگی، هنری و  ادبی افزون بر بیست سال است به فرهنگ این منطقه خدمت کرده و در کنار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی موجبات اعتلای کودکان و نوجوانان در فعالیتهای فرهنگی هنری را فرهم نموده است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =