در اولین همایش شاهنامه خوانی در چهار محال و بختیاری

مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری کانون گفت:فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می‌توان براساس متن شاهنامه طراحی و اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: سودابه امینی در آیین افتتاح مرکز شاهنامه‌خوانی برای اولین بار در کشورگفت: تمام خانه‌های ایل بختیاری مراکز شاهنامه‌خوانی هستند زیرا مردم غیور استان چهارمحال و بختیاری از معلم بزرگ خود فردوسی بزرگ آموزه‌های زیادی را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: روحیه غیورمندانه و ملیت‌گرایی شخصیت‌های شاهنامه و پیوندی که بین شاهنامه و دین مبین اسلام وجود دارد نشان‌دهنده این موضوع است که شاهنامه توجه جدی به اسلام داشت و تمدن اسلامی ایرانی و الگوی تفکر اسلامی را پی‌ریزی کرده است.

مدیر آفرینش‌های هنری و نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می‌توان براساس متن شاهنامه  طراحی و اجرا کرد اما نیازمند تربیت مربی در این زمینه هستیم.

امینی خاطرنشان کرد: پیوند مربیان و بخش دانشگاهی بسیار مهم و ضروری است و ما علاوه بر اینکه آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش‌های مختلف را در کنار خودمان داریم باید هیئت علمی دانشگاه را هم داشته باشیم تا بتوانیم به تربیت مربی و پس از آن تربیت اعضا در زمینه شاهنامه‌خوانی بپردازیم.

وی با بیان اینکه شاهنامه‌خوانی در تفکر و رفتار کودکان و نوجوانان بسیار موثر است گفت: چون سن‌ این قشر پایین است نمی‌دانند چه کتاب‌هایی بخوانند و باید راهنمایی درست برای آنها انجام شود که کانون این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است.

 مدیر آفرینش‌های هنری و نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان داشت: امیدواریم شاهد برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان در استان چهارمحال و بختیاری باشیم که این نیازمند همت عالی مجموعه مسئولان استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =