قصّه، بهترین ابزار تربیتی مربی است

مجید قناد با سال‌ها فعالیت در حوزه کودک و نوجوان، چهره شناخته‌شده‌ای است. حضور وی به‌عنوان داور مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون فرصتی را فراهم کرد تا هرچند کوتاه با این شخصیت نام‌آشنای کشورمان به گفتگو بنشینیم.

مجید قناد، که داوری جشنواره‌های  مختلف بین‌المللی تئاتر و قصه‌گویی، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و فعالیت به‌ عنوان مجری برنامه‌های کودک و نوجوان را در کارنامه دارد و به‌تازگی نیز با ورود به صنعت  بازی‌های رایانه‌ای در عرصه‌ی تازه‌ای به ارایه خدمات فرهنگی به آینده‌سازان می‌اندیشد،  از فعالیت قصه‌گویی به‌عنوان بهترین ابزار تربیتی مربیان یاد می‌کند و  قابلیت‌های مربیان قصه‌گو را بستری مناسب  برای توانمندسازی آینده‌سازان می‌داند.

قناد معتقد است که دنیای قصه، جهان رنگ‌ها، دانایی و روشنایی و دنیایی مملو از زیستن با شادمانی، گریستن و اندوه قصه‌گوهاست.

وی در همین حال قصه‌گویان را ناقلان هویت دینی، ملی و ارزش‌های اخلاقی می‌داند که مخاطبان‌شان را به‌ افتخارورزی به باورهای دینی و ملی دعوت می‌کنند.

این فعال عرصه کودک و نوجوان، هم‌چنین نگاهی ویژه  به ارایه‌ی راهکارهای مناسب برای حمایت از قصه‌نویسان و توجه به نیازهای نسل حاضر دارد و ایجاد پیوند میان نسلی، آموزش مهارت‌های زندگی و افزودن بر گنجینه‌ی واژگانی کودکان را از دست آورده‌ای پشتیبانی از نویسندگان عرصه کودک و نوجوان عنوان می‌کند.

او در همین زمینه رشد خلاقیت و تفکر، بیان نیازها، حرکت به‌سوی آینده بهتر و آموزش راه‌های ارتباط بهتر اولیا با فرزندان را ره‌آورد تلاش در زمینه حمایت از خالقان آثار کودک و نوجوان محور می‌داند و بر این باوراست که جشنواره‌های قصه‌گویی کانون که با محوریت کتاب اجرا می‌شود، نقشی سازنده در پیش برد برنامه‌ها و نیل به اهداف عالیه‌ی  فعالان این عرصه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =