لزوم پاسخ‌گویی به نیاز فرهنگی درسایه ترویج فرهنگ پاسخ‌گویی

چهارمین روز نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در پیاده راه فرهنگی شهر رشت به دیدار مردمی مدیران با مخاطبان اختصاص داشت و مدیر کل کانون با حضور در غرفه این مجموعه‌ فرهنگی، بر ضرورت ترویج فرهنگ پاسخ‌گویی تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، چهارمین روز نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به دیدار مردمی مدیران نهادها و اختصاص‌داشت و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با حضور در غرفه‌ی این مجموعه‌ی فرهنگی، پاسخ‌گوی پرسش‌های کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.

اسفندیار ضیائی در این دیدارها به‌عنوان مسوول یک نهاد فرهنگی متولی حوزه کودک و نوجوان از اهداف و اولویت‌های کانون در مسیر خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و با تبیین فعالیت‌های آن برای مخاطبان اظهارکرد: کشف و پرورش استعدادها و معرفی شخصیت‌های برجسته به جامعه  گویای دست‌آوردهای گسترده و تاثیرگذار این مجموعه‌ است.

وی «چله انقلاب» را فرصتی برای به تصویرکشیدن بالندگی این نظام در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در عرصه‌ی پاسخ‌گویی فرهنگی قلمدادکرد و نیازسنجی و حرکت در مسیر خواسته‌های نسل‌امروز را اولویت تصمیم‌گیرندگان کانون برشمرد.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین به پرسش‌های مراجعان پاسخ‌گفت و ضمن آشناسازی آنان با فرصت‌های عضویت درمراکز فرهنگی هنری کانون تصریح‌کرد: هم‌گامی با فن‌آوری‌های نوین، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاق و هدف‌مند مربیان و فراگیری فارغ از چارچوب‌های آموزش مستقیم، فرصتی است که دراختیار اعضای کودک و نوجوان کانون قراردارد.

ضیائی درعین حال تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را مخاطب فعالیت‌های کانون عنوان‌کرد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی افزود: افزایش مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون گیلان از ۵ مرکز در آغاز انقلاب اسلامی به ۳۱ مرکز، چهارکتاب‌خانه پستی، گشایش دو مرکز فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) راه‌اندازی دو کتاب‌خانه پستی و یک کتاب‌خانه شهری را بخشی از دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب است.

مدیر کانون زبان استان گیلان نیز با حضور در غرفه‌ی فعالیت‌های مشترک کانون پرورش فکری و کانون زبان، به معرفی گستره‌ی فعالیت‌های این مجموعه‌ی آموزشی و چگونگی خدمات‌رسانی آن به مخاطبان پرداخت.

خدیجه تقی‌پور در این میان به پرسش‌های مراجعان پاسخ‌گفت و از مخاطبان برای ثبت‌نام در مراکز کانون زبان در سراسر استان گیلان دعوت‌کرد.

برپایه این گزارش، حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه ‌شهر رشت با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در غرفه‌ی کانون، از نقطه‌های روشن برنامه‌های این روز بود و آیت‌الله رسول فلاحتی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های اثربخش کانون پرورش فکری، با مدیر کل و نوجوانان حاضر در این غرفه به گفت‌وگو پرداخت.

شرکت مدیر کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش در ویژه برنامه «خورشید چهل» -که همه روزه با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در حاشیه این نمایشگاه برگزارمی‌شود- از دیگر برنامه‌های این روز محسوب‌می‌شد و مدیران متولی نظام آموزشی در استان ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه«چله انقلاب»، از کودکان و نوجوانان برای ساختن آینده‌ای روشن دعوت‌کردند.

شایان ذکر است، نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از۶ تا ۱۲ بهمن ماه در پیاده راه فرهنگی شهر رشت (میدان شهرداری) پذیرای کودکان و نوجوان است و فعالیت‌های کودک و نوجوان محور آن با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجرا می‌شود.

بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت از غرفه دستاوردهای کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =