ساختن آینده ی بهترمتکی به سرمایه گذاری برروی کودکان است

افسون امینی مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون کشورکه به عنوان نماینده تهران در مراسم تکریم و معارفه کانون حضور داشت در باره اهمیت توجه به نسل نوپا و لزوم سرمایه گذاری بیشتر برروی این نسل سخن گفت.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کانون استان ایلام گفت: امروزه در همه مجامع پیشرفته مسئولان و خانواده ها دریافته اند که توجه خاص و سرمایه گذاری برای کودکان و پرورش اصولی آنها در درازمدت موجب شکوفایی و رشد آن کشورها می شود.

امینی در ابتدای صحبت هایش با پوزش از حاضرین به خاطر تاخیر پرواز  گفت :بسیار خوشحالم که در جمع دوستان و همکاران کانونی ام در استان ایلام هستم.  

قبل از هر چیز، چهلمین سالگرد انقلاب پرشکوه اسلامی را تبریک عرض می کنم و امیدوارم مثل هرسال، کانون با انجام متفاوت فعالیت هاش در این ایام بدرخشد. 

اگرچه در مدت ۲۳ سال کار، جز یک بار، هرگز در تودیع و معارفه ی کسی شرکت نکردم، اما خوشحالم که امروز در بدرقه ی آقای دکتر بخشوده ی بزرگوار حضور دارم و نیز فرصتی که به آقای جمالی خوش آمد بگویم

شاید امروز روی سخنم بیش از هر کسی با آقای جمالی باشد. کسی که با کوله باری از تجربه در آموزش و پرورش، امروز مسئولیت کانون پرورش فکری استان را به عهده گرفته است.

این مسئول کشوری در ادامه  از اهمیت توجه به کانون و بچه ها سخن گفت و افزود :این سرمایه گذاری ها صرفا مالی و اعتباری نیست بلکه فکری، پرورشی، آموزشی، خلاقیت پروری و ... استبچه ها باید در همان سنین خردسالی شیوه درست زندگی کردن را فرابگیرند تا در آینده جامعه ای سالم، بانشاط، منظم شکل بگیرد و این امر در گرو همکاری و هم افزایی دستگاه های متولی فرهنگی و آموزشی چون کانون، آموزش و پروش و نهاد خانواده است.

امینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی مهم و تاثیرگذار در ایجاد رشد خلاقیت، نوع آوری، پرورش، آموزش مهارت محور بچه ها معرفی کرد و یادآور شد: در همین راستا راهبردها و سیاست های کلان کانون ابلاغ شده تا مسئولان استانی کانون در کل کشور همسو با این راهبردها گام بردارند.

وی ادامه داد :در کشورهای پیشرفته ی دنیا، برای ساختن آینده ای بهتر، بر روی کودکان و تربیت درست آن ها سرمایه گذاری می شود. کار کردن برای کودکان، نعمتی است که به ما داده شده. این یعنی آینده ی کشور در دست های ماست

کانون همیشه نگاهی متفاوت به کودک داشته و دارد. نگاهی که امیدواریم به آموزش و پرورش هم تسری پیدا کند که خوشبختانه آقای دکتر بطحایی به  آن توجهی خاص دارند

 کودکان ظرف میان تهی ای برای پر کردن نیستند. آن ها پر از علایق، استعدادها و ظرفیت هایی هستند که باید دیده و پرورده شود و کانون مدعی این امر مهم است.

ویژگی کانون خاصیتی چون زبان فارسی دارد. هرچه در خود می پذیرد، تبدیل به خود می کند

من از آقای جمالی انتظار دارم که با این نگاه به کانون ورود یابند و در جذب نیرو، تقویت نیرو و ارتقای آن ها به اولویت همکاران کانونی اهتمام ورزند.

شعار سال ۹۷ کانون تمرین زندگی است؛ آموزش مهارت های ده گانه ی درونی به مخاطب، تا یاد بگیرند که تفاوت قومی، زبانی و فرهنگی، هیچ ربطی به انسان بودن و بشردوستانه زیستن ندارد

این شعار در استان هایی که متشکل از اقوام هستند، باید پررنگ تر و با توجه بیشتر دیده شود.

سیاست های راهبردی ده گانه ی مدیرعامل از ابتدا ابلاغ شده اند. این سیاست ها کمک می کنند تا هدف مشخصی را با مسیری مشخص طی کنیم. بنابراین هر برنامه و فعالیتی در کانون، باید با این سیاست ها هماهنگ و یا در نهایت با این اهداف یکی باشند

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کانون استان ایلام صبح روزدهم بهمن ماه،با حضور مسئولین کشوری و استانی و کارکنان و مربیان کانون استان و اموزش و پرورش و ادارات استان برگزاردر سالن همایش های حوزه هنری برگزار شد.براساس این گزارش در این مراسم احکام مهدی جمالی به عنوان مدیر کل کانون استان ایلام و حبیب الله بخشوده به عنوان مشاور ادبی مدیر عامل کانون کشور تقدیم شد.

در این مراسم حبیب الله بخشوده که سابقه چند سال مدیریت کانون استان،تدریس در دانشگاههای مختلف،تدریس در مدارس مختلف،و تالیف چندین کتاب و دبیری چندین کنگره را در کارنامه خود دارد به عنوان مشاور ادبی مدیر عامل معرفی شد و مهدی جمالی نیز که سابقه تدریس در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و فنی حرفه‌ای و همچنین معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و مدیر کل چندین پست اداری استان و آموزش و پرورش استان و... را در کارنامه خود دارد سکان مدیریت کانون استان را به دست گرفت.

افسون امینی مدیر کل آفرینش های فرهنگی کشور به عنوان نماینده کانون کشور و مریم شادی وند نیز به عنوان نماینده استانداری سخنرانان ویژه این مراسم بودند که در باره توانایی ها و ظرفیت های ویژه کانون و لزوم همدلی و همراهی بیشتر کانونی ها صحبت کردند و از مسئولین استانی و کشوری خواستند که به کانون ایلام از نگاه اعتباری نگاه خاصی داشته باشند.

حبیب الله بخشوده و مهدی جمالی نیز به ترتیب از عملکرد چهارساله و برنامه ریزی برای فعالیت های آینده ی کانون گفتندو ابراز امیدواری کردند که کانون و کانونی ها ی ایلام روز به روز بالنده تر و تواناتراز پیش ظاهر شوند. پس از پخش کلیپی از عملکرد چهارساله کانون وسخنرانی مهمانان و مدیران کل احکام مدیران تقدیم شد.

بیست و دو مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت ، سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ادبی هنری ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =