چهلمین سالکرد انقلاب اسلامی در مراکز کانون استان همدان

مراکز فرهنگی، هنری کانون استان همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی را در راستای آشنا سازی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون استان همدان، همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری در راستای معرفی انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های آن به مخاطبین خود برنامه‌های متنوعی در سطح مراکز انجام داد.

هر شهید، یک لاله در اسدآباد

مرکز فرهنگی، هنری اسدآباد برنامه «هر شهید، یک لاله» را با حضور بیش از 40 نفر از اعضا  با هدف آشنا نمودن اعضا نوجوان با رشادتهای شهدا در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران برگزار کرد. در آغاز این برنامه  مربی فرهنگی مرکز روش ساخت گل لاله را با استفاده از کاغذ رنگی قرمز و سبز آموزش داد سپس از اعضا خواست که کنار گل لاله نام یک شهید که کوچه یا خیابان شهر به آن مزین است را بنویسند و در ادامه  کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت ادبی درباره زندگینامه شهید مورد نظر در یک صفحه متن ادبی نوشتند . در پایان طرح 40 لاله با نام 40 شهید بر روی مکانی مناسب  در مرکز فضا سازی شد.

پیام تبریک من به چهلمین بهار پیروزی   برنامه دیگری از این مرکز بود که با  نوشتن جمله زیبا و شادباش به مناسبت یک رخداد مبارک ونیکو برای اعضا آغاز شد و اعضا حس شادی خود را از پیروزی انقلاب در قالب یک پیام تبریک  بر روی برگه های رنگی نوشتند و برای دوستان خود خواندند.

معرفی وقایع و ایام در کتابخانه سیار روستایی کبودرآهنگ

در ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت گرامیداشت این ایام با هدف آشنایی بیشتر اعضاء کودک با مناسبتهای ملی و مذهبی و با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده، برنامه معرفی ایام همراه با روخوانی کتاب، معرفی کتاب‌های انقلابی و روز شمار انقلاب اسلامی ایران در سال 57 با عنوان خورشید انقلاب  توسط کتابخانه سیار روستایی کبودراهنگ جهت اعضاء اجرا شد. این برنامه با حضور 26 نفر از اعضاء گروه سنی ب در سطح روستاها تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی کبودرآهنگ با جشن و شادی اعضا مواجه شد.

مرکز شماره یک همدان

کودکان و نوجوانان عضو مرکز یک همدان نیز در دهه فجربا حضور در برنامه‌هایی ویژه همچون:شعار نویسی بر روی دیوار، کلاژ سازی  چهره های منفور انقلابی ، کاردستی  کبوتر که نماد آزادیست و لاله که نماد شهداست، معرفی کتب انقلاب، معرفی شهدای انقلابی، معرفی وقایع انقلابی  و روز شمار انقلاب شرکت کردند.

کتابخانه سیار روستایی نهاوند

معرفی سردار شهید صفدر ترکمان از فرماندهان عملیات گردان خاکی 43امام علی که متولد روستای قلعه قباد از توابع شهرستان نهاوند، معرفی کتاب بابای 9 سالگی به نویسندگی بهناز ضرابی زاده وتصویر گر فرح خالقی، تئاتر زاغک وروبک، پرواز موشک‌های کاغذی وبرف بازی، مسابقات وبازی وسرگرمی از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر در این مرکز بود.

مرکز سه ملایر

قصه‌گویی با موضوع انقلاب اسلامی، معرفی شخصیت معمار کبیر انقلاب، معرفی وقایع و رویدارهای مهم انقلاب وشعر خوانی ، اجرای سرودهای انقلابی و معرفی کتابهای موجود در مرکز امام آمد، شاه رفت، آری و....  از برنامه‌های مرکز بود. ساخت کاردستی لاله و کارت‌سازی نیز فعالیتی بود که با مشارکت والدین انجام شد.

کتابخانه پستی ملایر

برگزاری جشن فجر پیروزی در کنار دانش آموزان روستای مهدویه مدرسه حضرت مهدی با اجرای برنامه‌هایی همچون نقاشی روی پارچه، سفالگری،  پرواز بادبادکها، قصه گویی،  معرفی کتاب و بریدن کیک انقلاب اجرا شد.

مرکز تویسرکان و کتابخانه سیار فرسفج

مسابقه نقاشی 40 سال اقتدار ، مسابقه 40 شعار ، مسابقه ساخت 40 پرچم ، و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید انقلابی شهید فرشید هرمزی، معرفی کتاب،  نمایش خلاق،  معرفی شخصیت و  برنامه های مختلف فرهنگی و هنری  از جمله فعالیت‌های این مراکز بود.

مرکز کبودرآهنگ

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان  کبودراهنگ به مناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی با حضور در مدرسه دخترانه شهید خضرایی پایگاه هوایی شهید نوژه و برگزاری کارگاه آموزش و ساخت سفال  دانش آموزان این مدرسه با ساخت ماکت هواپیما این روز را گرامی داشتند. این برنامه که برای اولین بار توسط کانون در پایگاه شهید نوژه برگزار گردید بسیار مورد توجه و استقبال دانش آموزان و اولیاء آموزشی مدرسه قرار گرفت .

سودابه مصطفایی مربی مسئول کانون کبودراهنگ نیز ضمن معرفی و تشریح فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون برای دانش آموزان ، از مدیر و معلمان آموزشگاه و همچنین برخی اولیاء حاضر در مدرسه خواست تا همکاری و مساعدت بیشتری در خصوص حضور کودکان و نوجوانان ساکن در پایگاه شهید نوژه در کانون کبودراهنگ شد .

در پایان این برنامه که تعداد 80 نفر دانش آموز حضور داشتند از 8 اثر برگزیده با اهداء جوایز تقدیر بعمل آمد و به رسم پاسداشت روز نیروی هوایی  به تعداد 19 جلد کتاب نیز به دیگر دانش آموزان اهداء گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =