«آسمان شگفت‌انگیز شب» میزبان چشمان شماست

مرکز تخصصی علوم کانون استان تهران ویژه‌برنامه «آسمان شگفت‌انگیز شب» را همراه با رصد شبانه از ماه و دیگر اقمار آسمانی در ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز تخصصی علوم و زیست‌شناسی کانون استان در نظر دارد ویژه‌برنامه «آسمان شگفت‌انگیز شب» را در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ با حضور مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌های علاقه‌مند به علم نجوم برگزار کند.

به گفته مربی مسئول این مرکز، دلیل برگزاری این برنامه وجود ستارگان و صورت‌های فلکی درخشان فصل زمستان است که نسبت به دیگر فصول سال آسمان غنی‌تری دارد و مخاطبان می‌توانند با زیباترین اجرام آسمانی در این فصل آشنا شوند و از امکاناتی که در این رصدخانه برای دیدن زیبایی‌های آسمان وجود دارد بهره‌مند شوند.

بنا بر این گزارش، این برنامه که باهدف آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با آسمان شب و شگفتی‌های کیهانی اجرا خواهد شد،  علاقه‌مندان در بخش پلانتاریوم «آسمان‌نما» با نحوه رصد آسمان شب و صورت‌های فلکی شاخص فصل زمستان آشنا شده و پس از تماشای فیلم مستندی در این رابطه، رصد ماه و دیگر اجرام آسمان با تلسکوپ بر بام رصدخانه این مرکز تخصصی انجام خواهد پذیرفت.

بر همین اساس، این مرکز با اعلام فراخوانی از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا جهت هماهنگی و رزرو نوبت برای حضور در این برنامه تا تاریخ ۲۳ بهمن با شماره ۷۷۴۸۶۴۲۴ تماس بگیرند.

گفتنی است مرکز تخصصی علوم کانون تهران مجهز به تلسکوپ‌های پیشرفته، رصدخانه و سالن آسمان‌نما با دستگاه پلانتاریوم دیجیتالی است که در نوبت صبح مدارس و دیگر مراکز آموزشی از امکانات تخصصی این مرکز جهت ارتقای سطح علمی دانش آموزان کودک و نوجوان بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =