حضور  اعضای کانون در جشنواره بازیهای بومی و محلی همدان

اعضای کانون در جشنواره غیر رقابتی بازیهای بومی و محلی حضوری فعال داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان،همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ششمین روز از دهه مبارک فجر، جشنواره غیر رقابتی بازی‌های بومی و محلی که به هدف توجه به فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی و توجه به دستاوردهای زنان روستایی از طرف امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در روستای کنجینه همدان برگزار شد.

بر اساس این گزارش اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون همدان با چند بازی بومی و محلی همچون طناب بازی، آسیاب بچرخ، یه قل دوقل و  چهارخونه لحظات شادی را برای حاضران این جشنواره ایجاد کردند. 

ابوالقاسم الماسی سرپرست معاون سیاسی استانداری ضمن گرامی داشت ایام فجر ،  ضمن اشاره به رسالت مهم کانون در فرهنگ سازی و تبیین اهداف انقلاب، آماده نمودن فضای شاد برای کودکان و نوجوانان و آشنا نمودن نسل امروز با فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی را از مهمترین وظایف کانون در حوزه کودک و نوجوان نام برد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مهرداد نادری فر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و تعدادی از مدیران کل استان از حاضرین در این برنامه بودند.

پرچین دوستی در روستاهای تپه دیبین و قباق تپه

پرچین دوستی عنوان برنامه دیگری در کانون بود که  با هدف تبیین آرمان‌های اقلاب اسلامی و ایجاد فضای شاد و با نشاط برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم در مدرسه هاجر روستا تپه دیبین از توابع شهر دمق و مدرسه فوز در روستای قباق تپه از توابع شهر گل تپه با اجرای برنامه های نقاشی گروهی بر روی پارچه، ساخت مجسمه های گلی (سفالگری)، و چندین برنامه فرهنگی و هنری شاد  برای تعداد 250 نفر از دانش آموزان لحظات شادی را فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =