کد خبر: 285859
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
راهیابی اعضای نوجوان هرمزگان به نخستین مهرواره آفرینش کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: 3 نفر از اعضای نوجوان این استان به نخستین مهرواره شعر آفرینش کشور راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان ، ناهید سلیمانی احمدی اظهار داشت: امین صمدی و ستاره مدنی از انجمن شعر آفرینش بندرعباس و هستی جعفرپور از انجمن شعر آفرینش مرکز فرهنگی هنری کانون فین به این مهرواره دعوت شده ‌اند.
وی در ادامه بیان داشت: نخستین مهرواره شعر آفرینش با حضور اعضای برگزیده انجمن ‌های ادبی از 26 استان کشور از اول تا سوم اسفند در تهران برگزار می ‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: در روز نخست این مهرواره نوجوانان و مربیان خود در پنج کارگاه تخصصی شعر با حضور استادان برجسته کشور شرکت می کنند.
سلیمانی احمدی عنوان کرد: در روزهای برگزاری این مهرواره 47 دختر و 19 پسر شاعر از سراسر کشور به خوانش آثار خود می ‌پردازند.
به گفته وی، هم اکنون 6 انجمن ادبی در کانون استان هرمزگان فعال هستند که از این تعداد ٣ انجمن شعر، داستان و طنز در بندرعباس فعالیت دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: هرمز داستان، قشم شعر و فین شعر نیز اسامی انجمن های ادبی در بخش شهرستان ها هستند.
سلیمانی تعداد شرکت کنندگان در این شش انجمن را ١٠٠ عضو پرورش یافته و ارشد بین سن ١٤ تا ٢٥ سال اعلام کرد.
در شیوه‌ نامه کشوری انجمن‌ها، هدف اصلی از ایجاد انجمن‌های ادبی فراگرفتن نقد ادبی و ادب نقد درج شده است.
این انجمن‌های ادبی برای نخستین بار در سال 77 فعالیت خود را در شهر تهران آغاز کردند و هم ‌اکنون در مرکزهای کانون سراسر کشور، 66 انجمن ادبی در حال فعالیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =