کد خبر: 285899
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
بازدید 1343
کانون آستانه اشرفیه به خانه برگشت

آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه اشرفیه صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این درحالی است که فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه طی پنج‌سال گذشته به‌دلیل نیازهای این کانون به تعمیرات اساسی، در فضاهای اجازه‌ای و برخی از مدارس این شهرستان دنبال‌می‌شد.

آیین بازگشایی این مرکز فرهنگی هنری هم‌زمان با دهه مبارک فجر و با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستان آستانه اشرفیه صورت‌گرفت و حاضران افزون بر بازدید از این کانون که با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به‌سازی و تجهیزشده، شاهد نشستن مرغک کانون بر شاخه‌های اندیشه‌ی آینده‌سازان ایران اسلامی شدند.

توجه به آینده‌سازان، لازمه‌ی توسعه فرهنگی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در آیین بازگشایی این مرکز، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسوولان کانون برای فراهم‌سازی امکان بهره‌گیری کودکان و نوجوانان شهرستان از فرصت‌های مناسب فرهنگی، یادی از مربی درگذشته این مجموعه کرد و سارا احمدی نژاد درگاهی را بانویی متعهد و الگویی برای تمامی فعالان عرصه‌ی فرهنگ خواند.

محمد حسین قربانی، نمانیدن مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی

محمد حسین قربانی هم‌چنین از عضویت فرزندان خود در این مرکز فرهنگی هنری سخن به میان‌آورد و با اشاره به راهنمایی‌های ارزش‌مند مربیان کانون به آنان گفت: کانون پرورش فکری رسالت بزرگی را به دوش می‌کشد و در کنار آموزش و پرورش، نقشی مهم در فرهنگ‌سازی، انتقال آموزه‌ها به مخاطبان و تربیت آنان دارد.

اشاره به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشور و ضرورت الگوبرداری از داشته‌های مناسب فرهنگی دیگر  کشورها، بخش پایانی سخنان نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بود و وی با تبیین این موضوع که مبنای توسعه فرهنگی، آموزش به کودکان و بهترین روش برای فرهنگ‌سازی توجه به آینده‌سازان است، حمایت همه‌جانبه خود را از کانون به عنوان نهاد فرهنگی متولی این امر اعلام‌کرد.

لزوم نهادینه سازی فرهنگ تربیت پذیری درجامعه

فرماندارشهرستان آستانه اشرفیه سخنان خود را با اشاره به دست‌آورد های انقلاب اسلامی آغازکرد و از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به عنوان بخشی از یک مجموعه‌ی بزرگ در مسیر تعالی کشور نام‌برد.

رحیم حیدری، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه

رحیم حیدری در همین‌حال به افتتاح طرح‌های مختلف در ایام الله دهه فجر اشاره و با بیان‌این‌که توسعه کشور در گِرو توسعه‌ی فرهنگی و نهادینه‌سازی فرهنگ تربیت‌پذیری در کودکان و نوجوانان است، تصریح‌کرد: هر اندازه برای این نسل هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری محسوب‌می‌شود و از این رو بازگشایی مرکز کانون آستانه دارای زیبایی و شیرینی دیگری است.   

نماینده عالی دولت در شهرستان درپایان ضمن قدردانی از مدیرکل و همکاران کانون استان گیلان برای پی‌گیری خواسته‌های کودکان ونوجوان گفت: این به‌سازی و تجهیز کانون، هدیه  نظام به مردم آستانه اشرفیه است و از این رو حمایت همه‌جانبه از این مجموعه‌ی فرهنگی در دستور کار تمامی تصمیم‌گیرندگان قرارخواهدگرفت.

گسترش فضاهای آموزشی، گامی در مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار

مدیر کل کانون استان گیلان هم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اشاره‌ای به همکاری تمامی مسوولان و مجموعه‌های استان و شهرستان در بازگشایی مرکز فرهنگی هنری داشت و دست‌یابی به این موفقیت را از آرزوهای بزرگ خود عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیار ضیائی در همین حال، به تشریح  روند به‌سازی و تجهیز کانون آستانه اشرفیه پرداخت و افزایش گستره‌ی فضاهای آموزشی برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را حرکتی در جهت نیل به توسعه پایدار دانست.

اشاره به نقش‌آفرینی کانون در ارتقای کارایی نظام آموزشی کشور و همراهی آن با آموزش و پرورش از دیگر محورهای سخنان ضیائی بود و وی با خاطرنشان‌کردن پیشینه و دست‌آوردهای بیش‌از نیم قرن فعالیت کانون پرورش فکری، خواستار توجه افزون‌تر مسوولان به این نهاد فرهنگی شد.

برپایه این گزارش، خیر مقدم عضو کودک کانون به میهمانان، شاهنامه‌خوانی اعضا، اجرای سرود، نمایش کلیپ روند تعمیر و تجهیز کانون آستانه اشرفیه و هم‌چنین خوانش متن ادبی از سوی دیگر عضو این مرکز فرهنگی هنری و اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان این مرکز، نقطه‌ی آغازی برای شروع دوباره کانون آستانه اشرفیه در بازگشت به خانه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =