کانون نقطه آغازین شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان است

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، کتابخانه سیار روستایی کانون شهرستان گناباد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این مراسم که در روز چهارشنبه ۱۷بهمن‌ماه۱۳۹۷ و با حضور رییس شورای شهر، فرماندار، بخشدار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون به رسالت و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد.

مدیرکل کانون پس از ابراز خرسندی از حضور مدیران ارشد شهرستان در این مراسم گفت: حضور مدیران فرهنگی چون فرماندار و رییس شورای شهر که روزگاری خود عضو مراکز کانون بوده‌اند و بعد از گذشت سالیان سال هنوز با علاقه از خاطرات آن دوران می‌گویند، نشان از موفقیت کانون در شخصیت‌سازی کودکان دارد و باید باور کرد که کانون نقطه آغازین شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان است و این اهمیت و مسئولیت خطیر مربیان را به ما یادآور می‌شود.

زره‌ساز در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمن در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان این انقلاب کودکان و نوجوانان ما را هدف تهاجم خود قرار داده‌اند و به اعتقاد من موثرترین راه مقابله با آن، عمق بخشیدن به معرفت و بصیرت دینی کودکان و نوجوانان و ایجاد خودباوری و احیای عزت‌نفس در آنان است و ما در کانون تلاش می‌کنیم با استفاده از ابزار «هنر» پیام‌های آموزشی و تربیتی را به آنان منتقل و آنها را در بازیابی هویت ملی و مذهبی‌شان یاری رسانیم.

مدیرکل کانون به ضرورت استفاده از ابزارهای نوین، روزآمد و با محتوای غنی در تربیت نسل امروز تاکید کرد و گفت: فرزندان ما در زمینه تکنولوژی و حضور در فضای مجازی ذکاوت و هوشیاری زیادی دارند و ما باید برای همراهی و همگامی با آنان و برقراری ارتباط میان نسلی، دانش خود را به روز کنیم و فضایی مستعد را برای پرورش خلاقیت نسل جدید فراهم آوریم.

زره‌ساز در پایان سخنان خود، راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی کانون را فرصتی برای ایجاد عدالت اجتماعی میان قشرهای مختلف و برخورداری کودکان و نوجوانان بیشتری از امکانات فرهنگی عنوان کرد و گفت: مربیان کتابخانه سیار در معرفی هویت سازمانی و کانونی ما نقش بسزایی دارند و باید تلاش کنند با بیان قصه‌های شاهنامه‌ای و قرآنی هویت تاریخی و مذهبی شهرستان خود را به کودکان و نوجوانان بازگو کنند و تمرین زندگی و کسب مهارت‌های لازم ارتباطی را به آنان بیاموزند.

سیدحسین پورهاشمی رییس شورای اسلامی شهرستان گناباد نیز عضویت در کانون و ۲۰ سال خدمت در کسوت مربی کانون را از افتخارات خود برشمرد و گفت: شهرستان گناباد شهر تاریخی و مهد قنات‌های کهن جهان است که در سال ۱۳۹۴ به عنوان دارنده عمیق‌ترین و مهندسی‌سازترین قنات جهان شناخته شده است و آثار تاریخی چون قلعه فرود، قبر پیران پیسه، مدرسه نجوم گناباد را دارد و افراد به نام در حوزه شعر، نویسندگی، اخترشناسی و... و. در آن زندگی می‌کردند و امیدوارم کانون در شناخت هویت بومی و تاریخی شهرستان قدم موثری بردارد.

رییس شورای شهر گناباد از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان که تاکنون توفیق ساخت چندین مدرسه را در مناطق محروم داشته قول مساعدت برای احداث مرکز نجوم داده و امیدوارم با پیگیری مدیرکل کانون، در آینده‌ای نه چندان دور این مرکز مطابق با استانداردهای روز برای کودکان و نوجوانان عزیزمان تاسیس شود.

بازدید از کتابخانه فرهنگی هنری شماره۱ کانون گناباد و گفت‌وگوی فرماندار شهرستان با مربیان کانون، اجرای سرود انقلابی توسط دانش‌آموزان و نمایشنامه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح کتابخانه سیار روستایی کانون بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =