دومین مهرواره کوچه خاطرات با تجلیل از مادر شهید

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر دومین مهرواره «کوچه خاطرات» با تجلیل از مادر شهید «حمید هاشمی» برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، همزمان با ایام ا.. دهه مبارک فجر  مراسم تجلیل از برگزیدگان ادبی«کوچه خاطرات» با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای دومین بار در کانون استان برگزار شد.

دهه پنجم انقلاب را پر قدرت تر گام بر می داریم

سید محمد رضا جوادی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تقارن ایام الله دهه فجر را با ایامی فاطمی به فال نیک گرفت و  خاطر نشان کرد: دهه پنجم انقلاب را پر قدرت تر گام بر می داریم و کودکان و نوجوانانی که شرایط جنگ و شکل گیری نهضت امام خمینی(ره) را درک نکردند با برنامه‌های مختلفی فرهنگی، هنری در تبیین این ارزش‌های انقلاب و آشنا سازی نسل چهارم انقلاب حرکت می کنیم.

وی گفت: رسالت کانون معرفی رخ دادهامب باشد که بخشی از آن جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب در راستای آشنا سازی کودکان و نوجوانان با اسوه‌های این دوران است که بتوانند آینده جامعه را بیمه کنند.

تاج شهید بر بالای هر فعالیتی برکت خداوند را بدنبال دارد

سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان در این مراسم انیت کشور را مدیون خون شهدا دانست و افزود: هر فعالیتی در راستای معرفی شهدا و خاطرات آن در جامعه صورت گیرد برکت خداوند را بدنبال خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان خاطر نشان کرد: کار با کودکان از زیبایی خاصی برخوردار است  و فرهنگ سازی در میان کودکان و نوجوانان اثرات مهمی در شناخت و تعمیق باورهای جامعه دارد.

حفظ کشور با جهاد و شهادت

حجت السلام و المسلمین سید حسن فاضلیان ریاست برگزاری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان همدان نیز با حضور در این مراسم بر فرهنگ سازی و انتقال ارزش‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: با جهاد و شهادت توانستیم 40 سال استقلال مملکت را حفظ کنیم.

پیوند با قلب شهدا

بهناز ضرابی زاده کارشناس مسوول ادبی کانون استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری دومین مهرواره ادبی«کوچه خاطرات» پرداخت و افزود: با یک فعالیت گروهی در واحد آفرینش‌های ادبی از کوچه‌ها نشانی شهدا را گرفتیم و اعضا ادبی با حضور در کنار خانواده شهدا با نگاه های بکر و قشنگ نسبت به معرفی این عزیزان اقدام کردند و با همکاری 66 نفر از مربیان و اعضا 43 اثر خلق شد.

وی شناخت کودکان و نوجوانان از رشادت‌های شهدا و خانواده معظم آنها و ارتقا حس قدردانی و تجلیل از آنها را از اهداف برگزاری این برنامه نام برد.

تجلیل از مادر شهید«حمید هاشمی»، از صاحبان برترین آثار ارسالی به این جشنواره از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور حمید رضا حاج بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

خوانش آثار، پخش کلیپ، تیزر، سرود و در بخش پایانی اهدا جوایز با شرکت کنندگان در این مراسم سایر برنامه‌های این مهرواره بود.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، حمید بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان، رسول کرمی رئیس بسیج هنرمندان، مهدی اخوان معاون امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسوولین استانی از حاضرین در این مراسم بودند که در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =