کد خبر: 286013
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
«روباه و ستاره» به ایران رسید

کتاب «روباه و ستاره» که حق انتشار آن از کتاب‌های پنگوئن انگلستان خریداری شده است، با ترجمه‌ی شهناز صاعلی به دست مخاطبان ایرانی خواهد رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صاعلی با اعلام این خبر گفت: «این کتاب تخیلی در واقع نوعی داستان برانگیزاننده است‌. «روباه و ستاره» به کودک می‌آموزد اگر تلاش کند به خواسته‌های دور از تصور هم خواهد رسید. اگرچه این داستان برای کودکان منتشر خواهد شد اما مخاطبان آن والدین نیز خواهند بود.»

عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عنوان کرد: «کورالی بیک‌فورد اسمیت نویسنده این کتاب، داستان روباهی تنها را نقل می‌کند که تنها دوست او یک ستاره است. اما یک شب دیگر خبری از ستاره نیست و روباه به جست‌وجوی دوست خود می‌رود تا این‌که بالاخره از فضای زندگی خود دور می‌شود.»

وی درباره‌ی تصاویر این کتاب گفت: «تصویرگر از رنگ‌های محدودی در خلق اثر استفاده کرده و از صور خیال در آن بهره برده است. بی‌تردید تصویرگری کتاب هم بسیار زیبا، خیال‌انگیز و شاید بتوان گفت مکمل داستان است. تصویرگر به‌ خوبی داستان را حس و بازنمایی کرده است و کتابی خلق شده است که خواندنش لذتی به‌یاد ماندنی همراه دارد.»

صاعلی ادامه داد: «این کتاب با نام اصلی The Fox & the Star از ناشر انگلیسی آن یعنی کتاب‌های پنگوئن خریداری شده است و به زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =