مهرواره‌ی «خبرهای شصت‌ثانیه‌ای» در مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز(سیستان و بلوچستان) برگزار شد

دانش‌آموزان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز توانایی خود را در زمینه‌ی گویندگی اخبار به نمایش گذاشتند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مهرواره‌ی «خبرهای شصت‌ثانیه‌ای» در مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز برگزار شد.

فراخوان این مهرواره، که با موضوع انقلاب و حوادث مربوط به زمان پیروزی آن برنامه‌ریزی شده بود، از سوی مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز در دی‌ماه ۱۳۹۷ به مدرسه‌های شهرستان نیمروز ارسال و از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند دعوت شده بود تا در این رقابت شرکت کنند.

هدف از برگزاری این مهرواره گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، جذب و پایدارسازی اعضا، آشنایی با شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب و شناخت استعدادهای کودکان و نوجوانان بود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مهرواره کتاب‌هایی با موضوع انقلاب را مطالعه کردند و با کمک مربیان کانون و پیگیری اخبار صدا و سیما، با اصول خبرنویسی و بیان خبر آشنا شدند و آثار خود را به دبیرخانه‌ی مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز ارسال کردند که پس از بررسی آثار توسط داوران، ۲۳ دختر و پسر به مرحله‌ی پایانی راه یافتند.

در آیین اختتامیه نیز هریک از برگزیدگان اثر خود را، که تهیه‌ی یک «خبر ۶۰ ثانیه‌ای» با موضوع انقلاب بود در حضور داوران اجرا کردند که در پایان به همه‌ی راه‌یافتگان به این مرحله لوح تقدیر و جایزه اهدا شد.

هیات داوران در پایان از شرکت‌کنندگان خواست با مطالعه و تمرین بیشتر تلاش کنند در فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود مهارت کسب کنند.

قابل ذکر است داوری در این بخش را مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری نیمروز و رییس کتاب‌خانه‌ی عمومی این شهرستان و مربی کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی زابل برعهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =