جشنواره بازی‌های بومی‌ و محلی

برگزاری جشنواره «بازی‌های بومی و محلی» در کانون خراسان رضوی فرصتی برای یاددهی قوانین ساده اجتماعی به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در دومین روز از اسفندماه۱۳۹۷، مهرواره بازی‌های بومی و محلی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و احیاء و ترویج بازی‌های بومی و محلی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد.

به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی‌های بومی شهرستان خود، مقرر شد این جشنواره به صورت شهرستانی برگزار شود و در شهر مقدس مشهد با وجود ۸ مرکز فعال فرهنگی و هنری، اعضای علاقه‌مند در مرکز فرهنگی هنری شماره۸ جمع شدند و با برگزاری این جشنواره با بخشی از آداب و آیین‌های شهر خود که سرمایه فرهنگی آن به حساب می‌آید آشنا شدند و از طرفی برخی از گروه‌ها با ابتکار خود بازی آموزنده و سرگرم‌کننده‌ای خلق کردند.

سه به سه قطار، به پا فراموش نکنی، بازی حرکتی علم و عمل، اوستا کیه؟، هکش هکش، تاس کتاب، تیله‌بازی، دمت کو؟ و بازی وکیل از نمونه‌ بازی‌هایی بود که اعضای کتابخانه با هدایت و راهنمایی مربی خود به آن پرداختند و علاوه بر ایجاد فضایی شاد و دوستانه تلاش شد با انتخاب صحیح بازی‌ها، حافظه و توجه کودکان تقویت و مهارت‌ها و توانایی‌های ادراکی و حرکتی آنان افزایش یابد و با برانگیختن حس کنجکاوی و خلاقیت در کودکان به رشد ذهنی آنان کمک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =