کد خبر: 286310
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
بازدید 939
هم‌نشینی شاعران نوجوان کانون گیلان با  نام‌آوران شعر ایران

۶ عضو برگزیده انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در «نخستین مهرواره آفرینش» با حضور شاعران نوجوان و جوان سراسر کشور شرکت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این درحالی است که با انتشار فراخوان این مهرواره در گیلان، بیش از ۸۰ اثر اعضای به قالب‌رسیده مراکز فرهنگی هنری به واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان فرستاده‌شد و هیئت داوران شامل: حمیراخدابنده، نوریه کریمی و مریم علیزاده ۲۶ اثر را انتخاب و به دبیرخانه این مهرواره در تهران ارسال‌کردند.

برهمین اساس «حسین نیک»، «نوریه گیتی بین» و «ستاره رفیعیان» به ترتیب از مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان، مجتمع کانون رشت و مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی، «سحر پورحبیب» از مرکز صومعه‌سرا، «کوثرحیدری» از کانون لنگرود و«الهه ملک محمدی» از مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان به عنوان اعضای دعوت‌شده به این مهرواره معرفی‌شدند.

این مهرواره به منظور تقویت انجمن‌های شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور با برگزاری سه کارگاه تخصصی برگزارشد و ۷۰ شاعر کودک و نوجوان سراسر کشور ضمن آشنایی با سبک‌های متنوع شعر، در روز اول اسفند در نشستی با حضور عبدالجبار کاکایی حضوریافتند.

روز دوم این مهرواره نیز فرصتی مناسب بود تا این هنرمندان به خوانش آثار خود بپردازند و در همین شب در نشست «دیدار ماه» حاضر شوند.

«دیدار ماه» که با حضور شاعران نام‌آشنای فارسی زبان برگزارشد از دیگر فرصت‌ها برای شرکت کنندگان در مهرواره محسوب‌می‌شد تا برای نخستین بار در فضای حرفه‌ای ادبیات ایران قرار گرفته و با شاعران محبوب خود به گفت‌وگو بپردازند.

بر اساس، آیین پایانی در صبح روز جمعه ۳ اسفند برگزار شد و طی آن دبیر جشنواره ضمن خوانش گزارشی از انجمن‌های شعر و اهداف مهرواره، کتاب جشنواره را به علاقه‌مندان معرفی‌کرد.

این مراسم با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون برگزار شد.

گفتنی است در ادامه‌ی این مهرواره قرار است تیر ۱۳۹۸ مهرواره‌ی داستان با حضور نویسندگان نوجوان و جوان سراسر کشور برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =