استقبال خوب کودکان و نوجوانان امروز و مادران و پدران دیروز، از گیتی خامنه در کانون قاین

گیتی خامنه، نویسنده، کارگردان و مجری دوست داشتنی به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی به شهرستان قاینات سفر کرد و مورد استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، دیدن چهره محبوب گیتی خامنه مجری مهربان برنامه‌های کودک و نوجوان دهه 60،  یادآور روزهای پرخاطره‌ای برای بچه‌های  دیروز بود که با هزاران شوق و اشتیاق هر روز ساعت پنج عصر از مدرسه می‌آمدند تا مبادا برنامه کودک آغاز شود و آنان از دیدار دوست خوب بچه‌ها، مدرس اخلاق و مهرورزی و مهربانی محروم شوند.

با حضور این نویسنده، کارگردان و مجری مطرح تلویزیون صبح 29 بهمن 1397 در مرکز فرهنگی هنری قاین موجی از شور و شعف و اشتیاق کانون را فرا گرفت.

وی در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری صمیمانه با خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان  گفت‌وگو کرد.

 خامنه با قدردانی از استقبال خوب مردم گفت: کودکان ما با بهره گرفتن از بازی‌ در فضای آموزشی زندگی می‌کنند، تجربه کسب می‌کنند و در کنار داشتن لحظات شاد و مفرح کودکی آموزش هم می‌بینند.

این نویسنده و کارگردان تلویزیونی اضافه کرد: سال‌هاست بر این باورم که کسب مهارت‌های زندگی آن چیزی است که ما نیاز داشته‌ایم و داریم.

وی یادآور شد: نسل ما فراوان نوشت،حفظ کرد و مسایل ریاضی حل کرد، اما بسیاری از ما هرگز خاطره‌ی خوشی از روزهای تعطیل، سیزده به در  و روزهای پایانی سال نداریم، چرا که انجام این همه تکلیف سخت و گاه بی ثمر، فرصت کودکی کردن را از ما گرفت.

خامنه در ادامه سخنانش گفت:  چند روز پیش در یکی از مدارس منطقه 11 تهران، روز شیرین خاطره انگیزی را تجربه کردم که آغازی برای شروع یک فصل جدید  در زندگی کودکان وطن‌مان است.

 مجری برنامه‌های کودک دهه 60 تلویزیون تصریح کرد: این حرکت در جهان یک تجربه‌ی جدید محسوب نمی‌شود، اما برای کودک میهن من یک فرصت مغتنم است.

به اعتقاد وی کودکی که کار اصلی‌اش بازی است، آن‌گونه که از زندگی می‌آموزد در کلاس‌های درس با حل معادلات پیچیده و حفظ محفوظات نمی‌آموزد.

 خامنه خاطر نشان کرد: حال می‌توان به شکلی جدی شاهد بهره گیری از بازی در سیر آموزش کودکان در مدارس باشیم و کاش خطای‌مان را تکرار نکنیم و بگذاریم کودکانمان مهارت زندگی کردن را کسب کنند و از موهبت زندگی بهره ببرند.

اجرای نمایش معرفی آیین باران‌خواهی مردم در شهرستان قاینات با عروسک «چولی قزک»، معرفی یکی از رسوم کهن مردم قاین در شب‌های زمستان با عنوان «کف زنی» از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری قاین در استقبال از گیتی خامنه بود.

بابک نیک طلب شاعر، علی خدایی نویسنده و تصویرگر و حدیثه قربان نیز تصویرگر کتاب‌های کودک، خامنه را در این سفر همراهی کردند و هر کدام از این میهمانان با برگزاری کارگاه‌های تخصصی «شعر و داستان»، «نقاشی خلاق و کتاب و تصویر»، «خلاقیت و ماسک سازی» دریچه‌های تازه‌ای از شعر، شاعری و هنر را به روی کودکان و نوجوانان شهرستان قاینات گشودند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =