کد خبر: 286385
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
بازدید 375
اولین نشست کانون تباران در یزد، برگزار شد

اولین نشست «کانون‌تباران» به همت کارشناسی فرهنگی و مربی مسوول مرکز شماره‌ی یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، به عنوان اولین مرکز تأسیس شده در یزد، با حضور اعضای سال‌های گذشته، با عنوان «کودک دیروز، جوان امروز» در مجتمع فرهنگی هنری یزد، برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، این نشست به منزله‌ی حضوراعضای دیروز کانون که هرکدام در پست و مقام‌های امروز، منشأخیرو برکت هستند، به جهت تجدید خاطرات کودکی و نیز، بهره‌مندی از تجربیات آن‌ها و کمک فکری برای پیش‌برد اهداف کانون پرورش فکری، برای تربیت و شکوفایی نسل آینده، برگزار شد.

 سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد در راستای برگزاری نشست کانون‌تباران، گفت: سعی کردیم ازجمع ۳۰۰عضو قدیمی وموثر درعرصه‌های مختلف اجتماعی امروز، تعدادی را براساس اهداف مورد نیاز کانون، انتخاب کنیم تا ضمن برانگیختن حس کودکی در زمان‌هایی که عضو کانون بودند، به عنوان کانون‌تباران، یاری‌رسان کانون، باشند.

 وی ادامه داد: کانون پرورش فکری، امروزه تلاش می‌کند با انجام فعالیت‌های پرورشی، در کودکان و نوجوانان، تأثیرگذار بوده و آنان را برای اجتماع آینده به عنوان مردان و زنان تاثیرگذار آماده نماید.

 پیغمبری تأکید کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که توجه به کودکان و نوجوانان امروز برای تضمین استحکام نظام خانواده‌ی فردا بسیار موثر است. لذا کانون پرورش فکری باید بر مبنای شناخت کودک امروز ودنیای پیرامونش، آینده او را نیز شناسایی کرده تا در این راستا، از کودک امروز، انسانی فعال و تأثیرگذار برای آینده پرورش دهد که بتواند برای جامعه مفید باشد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد، خطاب به حاضرین در نشست عنوان کرد: کانون پرورش فکری در حال حاضر برای پیش‌برد اهدافش، از شماعزیزان که کانون را تجربه کرده‌اید، می‌شناسید و اهداف آن را از نزدیک دیده و باور دارید در خواست دارد تا به عنوان بازوهای فکری کانون، کمک کنید تا کانون بهتر از گذشته به کودکان و نوجوانان عزیز، خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، مذهبی، بدهد.

 پیغمبری هدف ازراه‌اندازی کانون تباران و برگزاری این نشست را تعیین هسته مرکزی و انتخاب هیئت مدیره آن دانست و اظهار داشت: به دنبال تفکر جدید و هم‌فکری و ارائه‌ی راه‌کارهای جدید هستیم تا با به کارگیری آن، کودک و نوجوان امروز، در آینده برای مملکت و سرزمینی که قلب ما برای آن می‌تپد، شرایط را دگرگون کنند.

 بازدید از نمایشگاه آثار اعضا و مربیان، با حضور اعضای دیرور در کنار مربیانشان، خوش‌آمدگویی ریحانه سبیلی و مهزاد اسماعیلی دو عضو کانون، ارائهی‌ توضیحات نشست کانون تباران توسط مریم حیدری کارشناس فرهنگی، قصه‌گویی توسط فاطمه بحرانی مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری تفت، خاطره‌گویی سکینه قیصری مربی مسوول مرکز شماره‌ی یک یزد، صحبت فریبا تکبیری مربی مسوول تازه بازنشسته‌ی کانون، سخنرانی سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان، صحبت محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی، از برنامه‌های این نشست بود.

 در ادامه اعضای دیروز کانون هر کدام به معرفی و ارائه‌ی خاطراتشان پرداختند و از جمع  ۱۲نفر کانون‌تباران، ۸ نفر کاندیدای هسته مرکزی شدند و در نهایت، با رأی‌گیری ۵ نفر به عنوان اعضای اصلی و دونفر علی‌البدل معرفی شدند.

 براین اساس و به شرح زیر اعضای اصلی هیئت مدیره کانون‌تباران، انتخاب شدند. محمدرضا ملک ثابت دارای مدرک دکترا، متولد ۱۳۵۳، عضو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد، مدیریت کتابخانه وزیری یزد

 سارا فلاح، محصل، متولد ۱۳۸۰، عضو مرکز فرهنگی هنری شهرستان بافق، نماینده دختر استان در مجلس دانش‌آموزی کشور

 حسام محمدپناه دارای مدرک کارشناسی‌ارشد فناوری و اطلاعات، متولد ۱۳۵۹، عضو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک اردکان، مدیر it سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد.

  سعید وزیری، دارای مدرک دکترا، متولد ۱۳۴۳، عضو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد، مدیرگروه ارشد روانشناسی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

 سید محمدحسین قوامی، دارای دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، متولد ۱۳۶۴، عضو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی سه یزد، مشاور و مدرس در حوزه‌ی مدیریت کسب و کار

 اعضای علی‌البدل نیز به شرح زیر می‌باشد:

 ابوالفضل خالقیه، دارای مدرک لیسانس مواد سرامیک، متولد ۱۳۶۵، مدیر کارخانه کاشی امین میبد

 محمدحسین صابری‌زاده، دارای مدرک لیسانس کارگردانی تلویزیون، متولد ۱۳۶۳، تهیه‌کننده و کارگردان، شاغل در پخش شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =