استقبال از موسیقی کودک و نوجوان با «آهنگ نور»

کانون پرورش فکری استان گیلان با برگزاری همایش موسیقی«آهنگ نور» به‌ استقبال هنرنمایی کودکان و نوجوانان عضو کارگاه‌های آموزش موسیقی مراکز فرهنگی هنری رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سال‌روز ولادت بانوی آب و آینه، حضرت فاطمه زهرا (س)، آغاز هفته بزرگ‌داشت مقام زن و زادروز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، فرصتی برای به‌تصویرکشیدن استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان در همایش موسیقی«آهنگ نور» شد و در این میان ۶ گروه موسیقی مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان با اجراهای خلاقانه به هنرنمایی پرداختند.

بر پایه این گزارش، «آهنگ نور» سومین همایش موسیقی کودک و نوجوان است که به همت کانون و همراهی بیمه پارسیان و بانک کشاورزی استان گیلان و به‌منظور فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای شناسایی افزون‌تر استعدادهای آینده‌سازان، تشویق کودکان و نوجوانان هنرمند و جلب نظر جامعه به اهمیت کشف و پرورش استعدادهای ذوقی فرزندان ایران اسلامی برگزارشد.

این همایش با استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان همراه‌ بود و در این میان اعضای گروه‌های موسیقی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های رشت، بندرانزلی و شفت، با هدایت مربیان خود «طناز صالح‌پور»، «سحر اقلیمی» و «علی جابری»،  گوشه‌ای از دست‌آوردهای حضور در کانون را به نمایش‌گذاشتند.

هنر، ابزاری برای کشف استعداد و بروز خلاقیت‌ها

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این همایش ضمن تبریک ایام و قدردانی از همراهی خانواده‌ها با فرزندان،  به کاربرد هنر در کشف استعداد و بروز خلاقیت‌های کودکان اشاره و اظهارکرد: گفته‌ها و نوشته‌های بزرگان در ارتباط با هنر را می‌توان مبنا قرارداد و با ابزار هنر، به شکوفایی بچه‌ها رسید.

اسفندیار ضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیار ضیائی در تکمیل سخنان خود افزود: مقوله هنر در عصر حاضر ازجایگاهی رفیع، به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت برخوردار است و در این میان موسیقی و بازی می‌تواند به عنوان ابزاری نشاط‌بخش و تحول آفرین در اختیار مربیان کودک قرارگیرد.

این مدیر فرهنگی در همین حال رسالت کانون در ایجاد زمینه‌های لازم  برای بهره‌گیری  کودکان از فرصت‌های دوران کودکی را خاطرنشان‌کرد و با تبیین این موضوع که ایجاد ارتباط بین بازی و موسیقی در نیل به نقطه‌ی اوج خواسته‌های تربیتی کمک می‌کند ، از توجه ویژه به این امر از سال آتی خبرداد.

ضیائی سخنان خود را با یادآورشدن موفقیت اعضای کانون در سطح استانی، ملی و بین‌المللی به پایان برد و این افتخارات را سهم گیلانیان، کارکنان کانون و مربیان توان‌مند آن دانست و از برنامه‌ریزی‌های مناسب همکاران، به ویژه در حوزه معاونت فرهنگی قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، اجرای نمایش«قول می‌دم بزرگ نشم» توسط اعضای کارگاه آموزش تئاتر مرکز فرهنگی هنری لاهیجان، پخش نماهنگ فعالیت‌های هنری کانون استان و خوانش بیانیه هیئت داوران، از دیگر برنامه‌های این روز بود.

پایان‌بخش این همایش که در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت‌صورت‌گرفت، قدردانی از اعضای گروه‌های موسیقی، تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌های بین‌المللی و اهدای لوح سپاس و بسته‌های فرهنگی به برگزیدگان مسابقه استانی نقاشی، خوش‌نویسی و ساخت کلیپئ با عنوان «خطی از رنگ و نور» بود.

تجلیل از اعضای برگزیده کانون گیلان

اجرای نمایش« قول می دهم بزرگ نشم»
خوانش بیانیه هیئت داوران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =