خودباوری دخترانمان از رهگذر فعالیت های هنری امکان ‍پذیر است

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون بوشهرهم زمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در خانه نمایش مرکز شماره ۲ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون بوشهر, ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی با حضور بیش از ده مرکز  فرهنگی هنری از سراسر استان در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن به تشریح اهمیت فرآیند یادگیری و فعالیت های غیردرسی دوران کودکی و نوجوانی در تعیین جایگاه موثرو والای زنان فعال و توانمند در آینده پرداخت و تاکید کرد : نمایش عروسکی در فرآیند تربیتی و شخصیت پردازی برای کودکان ، آشناترین وسیله هنری با روح آنان  تلقی می گردد.

عالی نسب یکی از اهداف این دوره از جشنواره را تکید بر استفاده از متون نمایشی با توجه به تخیل و ذهنیت کودکان و همچنین ترویج و توسعه فعالیت های هنری و کشف استعدادهای مربیان و اعضاﺀ عنوان کرد و افزود : برپایی این نوع جشنواره ها باعث همدلی میان اعضا و مربیان، تعامل های سازنده و آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان و نوجوانان خواهد بود.

گفتنی است : در بیانیه هیات داوران هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون استان بوشهر ; متشکل از مهشید جهازی کارشناس مسﺋول کانون و مدرس دانشگاه , زهرا جهان افروزیان کارشناس ادبی کانون و نمایشنامه نویس کودک و محسن حلوایی کارشناس هنری کانون و کارگردان تیاتر آمده است : نمایش عروسکی دیر بازی است که در صحنه دل و اندیشه کودکان جایگاه ویژه خود را یافته است ; آز آنجایی که اجراهای متنوع ، شاد و هوشمندانه نمایش های عروسکی راهکاری است , برای تربیت و تعمیق یادگیری و مهارت حل مساله در کودکان و نوجوانان ;  لذا در این راستا هنرمندان تلاش می کنند تا انتقال مفاهیم و ارزش های اخلاقی و همچنین تثبیت فضائل برجسته انسانی و آموزه های مطلوب زندگی در جهت کسب مهارت های کافی برای آینده ای بهتر و درخشان تر در مسیری هموارتر تداوم یابد.

طبق اعلام نظر داوران این جشنواره : در اولین مرحله از میان 22 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 11 اثر در مرحله بازبینی با هم به رقابت پرداختند و در پایان ۶ نمایش برگزیده از مراکز نخل تقی , اهرم , خورموج , سیراف, دیلم و بندرریگ به مرحله نهایی راه پیدا کردند ، که به ترتیب نمایش های مهمان های پر دردسر از مرکز دیلم , این همه تلق و ملق از مرکز بندرریگ و نمایش قلمبه از اهرم در جایگاه اول تا سوم به عنوان نمایش های برگزیده  و مقام اول تا سوم بخش کارگردانی به نمایش های مهمان های پردردسراز مرکز دیلم به کارگردانی لاله شایان فر, این همه تلق و ملق از مرکز بندرریگ به کارگردانی آٰرزو تنگستانی و نمایش قلمبه از مرکزاهرم به کارگردانی زینب احمدی تعلق گرفت..

در بخش موسیقی نیز نمایش قلمبه از مرکز اهرم رتبه اول ,  گوسفندی که خیلی کوچک بود از مرکز سیراف رتبه دوم و مهمان های پردردسر از مرکز دیلم رتبه سوم را کسب کردند.

گفتنی است : جوایز اول تا سوم طراحی و ساخت دکور به نمایش گوسفندی که خیلی کوچک بود از مرکز سیراف , راز آواز از مرکز نخل تقی و گنجشک و پنبه دانه از مرکز خورموج اهدا شد.

اما در بخش عروسک گردانی هم مراکز دیلم رتبه اول , اهرم رتبه دوم  و خورموج رتبه سوم را از آن خود کردند و جوایز طراحی و ساخت عروسک نیز به ترتیب اول تا سوم به مراکز نخل تقی , اهرم و بندر ریگ اهدا شد.

لازم به ذکر است : جوایز ویژه بخش های طراحی و ساخت بروشور به مرکز دیلم و اهرم وانتخاب صدا پیشه برتر به کوچکترین عضو نمایش گوسفندی که خیلی کوچک بود از مرکز سیراف اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =