تولید نمایش از ایده  تا اجرا

کارگاه‌آموزشی نمایش‌نامه نویسی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، بر اساس برنامه ریزی ستاد در خصوص تشکیل انجمن‌های نمایشی در  استان‌ها، انجمن نمایش کانون مازندران راه اندازی شد تا کارگاه‌های تخصصی برای آموزش اعضا  شکل گیرد.

بر همین اساس، کارگاه نمایش‌نامه نویسی با حضور «حسین فدایی حسین» از 11تا 13 اسفند در مرکز آموزش ساری در حال برگزاری ست.

مدیر کل کانون مازندران در این دوره آموزشی با بیان اهمیت نمایش به عنوان یک هنر فراگیر و موثر در حوزه تربیتی گفت: نمایش از جمله هنرهایی ست که گستره‌ی فرهنگی و ادبی نیز دارد و می تواند به عنوان ابزار جامعی در جهت انتقال مفاهیم مورد نظر به کار گرفته شود.

محمد علی یزدان شناس با تاکید بر جدی گرفتن اعضای انجمن نسبت به حضور موثر در این کارگاه‌ها تصریح کرد: قرار است بر اساس فرایند از پیش تعیین شده، کارگاه‎هایی از نمایش نامه نویسی تا تولید نمایش برگزار شود تا در نهایت شاهد اجرای  نمایش از سوی انجمن باشیم.

یزدان شناس  با تقدیر از معاون فرهنگی کانون کشور و مدیر کل آفرینش‌های هنری و مسوول انجمن نمایش کانون  به خاطر حرکت علمی وگسترده در آموزش و تولید نمایش در مراکز فرهنگی و هنری؛ برگزاری این نوع کارگاه‌ها را گامی مهم در کیفی سازی و اثر بخشی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عنوان کرد.

فدایی حسین نیز در ابتدای این کارگاه آموزشی، از تاثیر نمایش در کمک و راه اندازی سایر فعالیت‌ها در کانون صحبت کرد و افزود: نمایش‌نامه نویسی علاوه بر اینکه فعالیت ادبی ست  یک هنر پایه است و آغازگر دیگر هنر ها از جمله تولید نمایش خواهد بود.

مدرس کارگاه فیلم نامه نویسی با تاکید بر اهمیت نوشتن اظهار داشت: نمایشنامه دارای ویژگی است که فیلم نامه آن را ندارد. در واقع نمایش‌نامه این ویژگی را دارد که سالیان متمادی مورد بهره برداری قرار گیرد اما فیلم نامه معمولا یکبار نوشته شده و با تولید فیلم پایان می یابد.

گفتننی ست: اولین دوره کارگاه تخصصی نمایش در اسفند ماه سال جاری برگزار شد و دوره‌های آتی ابتدای سال 98 برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =