اگر دوسالانه پویانمایی نبود جایی برای نمایش فیلم‌هایمان نداشتیم

یک عضو هیات مدیره آسیفا اهمیت جشنواره پویانمایی تهران را به اندازه‌ای می‌داند که فیلم‌سازان برای این قرار دوساله فیلم می‌سازند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، حسین مرادی‌زاده از اعضای هیات ‌مدیره آسیفای ایران نظر خود را درباره کیفیت دوسالانه پویانمایی تهران اینگونه بیان کرد: این جشنواره در جهان شناخته شده است، اما به همین اندازه در ایران شناخته نمی‌شود. منظور من هنرمندان حوزه انیمیشن یا مردم عادی نیست بلکه درباره هنرمندان رشته‌های دیگر صحبت می‌کنم که بعضا از برگزاری دوسالانه پویانمایی تهران خبر ندارند.

وی افزود: شاید بخشی از این موضوع به تخصصی بودن جشنواره بازگردد مانند تفاوتی که میان جشنواره کن و انسی وجود دارد.

این عضو آسیفا بر اهمیت تبلیغات شهری و تلویزیونی تاکید کرد و گفت: متاسفانه تلویزیون این تصور را در مردم ایجاد کرده که انیمیشن همان برنامه کودک است. البته در حال حاضر گروه‌ها و انجمن‌های مختلف به‌ویژه آسیفا در تلاشند تا مردم را نسبت به انیمیشن آگاه‌تر کنند.

کارگردان مجموعه انیمیشنی «ماردوش» درباره ثبات دبیری در دوسالانه پویانمایی تهران گفت: این موضوع برای انیمیشن اطمینان‌بخش است زیرا وقتی مدیری تغییر نمی‌کند یعنی سیاست‌ها عوض نمی‌شوند و ناگهان گروهی نمی‌آید که به جشنواره صدمه بزند.

مرادی‌زاده درباره دوساله بودن جشنواره پویانمایی تهران گفت: به نظرم برگزاری هرساله این جشنواره سخت خواهد بود هرچند که برگزار شدن هرساله‌اش اتفاق بسیار خوبی است و به رشد انیمیشن ایران کمک می‌کند.

عضو آسیفا درباره جایگاه جشنواره پویانمایی در جامعه انیمیشن ایران گفت: ما برای این دوسالانه فیلم می‌سازیم و دورهم جمع می‌شویم. اگر این جشنواره نبود جایی برای دیده شدن فیلم‌ها و بحث درباره آنها وجود نداشت.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =