ارتقای جشنواره پویانمایی تهران از اولویت‌های کانون است

به گفته حسین ربانی‌غریبی، ارتقای دوسالانه پویانمایی تهران از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین ربانی‌غریبی رئیس یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران این رویداد را در نوع خود منحصر به فرد دانست و گفت: اعتماد متخصصان فن و اعتبار بین‌المللی دو شاخصه مهم دوسالانه پویانمایی تهران است که باید آن را قدر نهاد.

وی افزود: ایران طی این سال‌ها در هنر-صنعت انیمیشن ‌پیشرفت‌های زیادی داشته است به همین دلیل یازدهمین دوره جشنواره که آغازگر دهه جدیدی از فعالیت آن است، غنی‌تر از پیش برگزار شد.

معاون تولید کانون رشد این جشنواره را در این بازه زمانی ضروری خواند و اظهار کرد: از آنجایی که جشنواره ماهیت رقابت سالم و گردهم‌آیی جامعه متخصصان این حوزه را در بطن خود تعریف کرده است، صاحبنظران این حوزه تمایل به حضور در این جشنواره و همراهی با آن را دارند.

ربانی افزود: از این رو کانون پرورش فکری که متمرکز بر موضوع کودکان و نوجوانان است و تلاش دارد در تمام بخش‌ها از تولیدات این حوزه حمایت کند، ارتقای این جشنواره را از اولویت‌ها خود قرار داده است.

معاون تولید کانون بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در بالندگی بیشتر این جشنواره به عنوان سرمایه ملی اشاره کرد و افزود: انیمیشن به عنوان یک ابزار هنری یا به عنوان یک هنر مدرن نیازمند ارتباط با سایر کشورها و فرهنگ‌ها برای ارتقای سطح کیفی خود است.

وی با تاکید بر این‌که جشنواره پویانمایی تهران ظرفیت‌های خود را در حوزه  نمایش انیمیشن‌های خارجی و مواجهه با سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه محصولات ایرانی به اثبات رسانده است، گفت: ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری مشارکتی، ‌ایجاد نگاه مشترک در بحث فن‌آوری تولیدی روز، زمینه‌سازی برای ایجاد نگاه مشترک و... فرصت‌هایی است که این جشنواره ایجاد کرده است.

ربانی گشودن درهای انیمیشن ایران روی جامعه جهانی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در این میان می‌توان از دستگاه‌هایی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری نام برد که در این زمینه می‌توانند مشارکت جدی تری داشته باشند.

رئیس یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران در پایان ضمن تشکر از حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و سیدمهدی طباطبایی نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل مشارکت در برگزاری هرچه بهتر این دوره از جشنواره، ابراز امیدواری کرد تا برنامه های این دوره از جشنواره گامی بلند برای حرکت در مسیر منافع مخاطبان و نیازهای فرهنگی–هنری کودکان کشور باشد.

یازدهیمن جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۶ اسفند به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =