سنگ قبرهای بی نام و نشان کنجکاوی دختربچه را جلب کرد

«سنگ های سپید» انیمیشن کوتاهی است که برای ادای احترام به شهدای گمنام ساخته شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه حسنی کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «سنگ‌های سپید» که فیلمش در بخش دینی و ارزش‌های انقلابی یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، گفت: فیلم‌های بخش دینی و ارزش‌های انقلابی هر روز ساعت ۸ صبح اکران می‌شد که به همین دلیل مورد استقبال قرار نگرفت. ای کاش اکران دوم فیلم‌ها در ساعاتی متفاوت بود تا مخاطبان بیشتری امکان تماشای آثار این بخش را داشتند.

وی افزود: امسال برای اولین بار در جشنواره پویانمایی تهران فیلم داشتم که تجربه جالبی برایم بود و حس خوبی از این جمع خودمانی از فیلمسازان و فعالان انیمیشن داشتم.

این انیماتور جوان با اشاره به اینکه دوسالانه پویانمایی تهران زمینه دیدار و گفتگوی فیلمسازان با استادان داخلی و خارجی را فراهم کرده است، توضیح داد: حضور داوران خارجی فرصت منحصر به فردی برای ما است که بزرگان انیمیشن جهان آثارمان را محک بزنند.

حسنی افزود: این جشنواره از اعتبار خاصی بین فیلمسازان انیمیشن برخوردار است و حضور در این جشنواره می‌تواند به دیده شدن فیلم کمک کند و کسب جایزه از این جشنواره نوعی اعتبار برای فیلمسازان است.

وی درباره داستان فیلم «سنگ‌های سپید» گفت: این فیلم نوعی ادای احترام به شهدای غواص و گمنامان این عرصه است. قصه این فیلم درباره دختر بچه‌ای است که به همراه پدرش به امامزاده و گلزار شهدا رفته و با دیدن چند سنگ سفید و  بی‌نام و عکس حال عجیبی پیدا می کند. بی نام بودن این سنگ قبرها  توجه او را به خود جلب می‌کند و پس از صحبت هایی که با پدرش دارد، دختر به همراه پدرش در عالم خیال به دوران دفاع مقدس رفته و خود را در کنار این شهدا می بینند.

او درباره همکاری با مرکز گسترش مستند و تجربی به عنوان تهیه کننده فیلمش گفت: طرح فیلمم را برای ساخت به مرکز گسترش بردم و این دوستان نه تنها دخالتی در موضوع فیلم نداشتند بلکه همکاری خوبی داشتند. البته ترجیح می دهم خودم به عنوان تهیه کننده در فیلم هایم حضور داشته باشم زیرا حس آزادی عمل بیشتری دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =