نشست انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران برگزار شد/ توصیه‌ای برای قرارداد بستن

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران در نشستی که در جشنواره پویانمایی برگزار شد توضیحاتی درباره آخرین فعالیت های صنف ارایه دادند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، نشست انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران با حضور امیر سحرخیز رییس صنف، معین صمدی قائم‌مقام، علی نوری اسکویی دبیر، علیرضا گلپایگانی خزانه‌دار، فرخ یک‌دانه عضو هیات مدیره و امید خوش‌نظر بازرس در پنجمین روز از یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار شد.

سحرخیز با معرفی اعضای هیات مدیره گفت: یکی از کارهایی که در سال گذشته انجام دادیم، عضوگیری بود. هنوز هم کسانی که درخواست عضویت دارند و مدارکشان کامل نیست می‌توانند مدارکشان را بفرستند و آن را تکمیل کنند تا رسماً عضو صنف شوند.

این انیماتور با اشاره به راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی عنوان کرد: خانه سینما بسیار تاکید دارد که اعضای صنف واقعی باشند یعنی افرادی عضو صنف باشند که از طریق انیمیشن درآمد دارند نه اینکه صرفاً دانشجو یا علاقه‌مند باشند البته بهتر است برای اطلاع بهتر قبل از درخواست عضویت آیین‌نامه را بخوانید.

او تاکید کرد: ما علاقه‌مند هستیم تا بیشتر مسئولیت‌ها را خود اعضا در دست بگیرند تا هم شفافیت وجود داشته باشد و هم اینکه باری از روی دوش هیات مدیره برداشته شود.

سحرخیز در توضیح اقدامات انجام‌گرفته گفت: خوشبختانه وب‌سایت انجمن بعد از تلاش زیاد راه افتاد. همچنین شناسه ملی انجمن را دریافت کردیم تا همه امور انجمن قانونی و مصوب شود.

رئیس انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران با اشاره به تلاش برای حفظ حقوق اعضا بیان کرد: رسیدگی به شکایت از وظایف صنف است و بهتر است مسائل حقوقی و اختلافات به‌جای مطرح‌شدن در شبکه‌های اجتماعی در فضای صنف حل‌وفصل شوند. از طرف دیگر، خانه سینما در حال تدوین یک قرارداد تیپ است که شرایط کاری صنف‌های مختلف را در بردارد. این قرارداد به‌محض تایید شدن از طرف وکیل خانه سینما قابل‌دسترسی همه است. ما هم قرارداد تیپ داریم که توصیه می کنم همه انیماتورها قرارداد تیپ ببندند و لوماً نیاز نیست عضو صنف باشید تا از این قرارداد استفاده کنید.  

سخنران بعدی گلپایگانی با اشاره به اختلافات میان کارفرما و پیمانکار تاکید کرد: اختلافات میان این دو گروه معمولاً به خاطر نبود قرارداد است. صنف نمی‌تواند قضاوتی انجام دهد، فعالیت صنف به شکل راهنمایی و ریش‌سفیدی خواهد بود. اگر اختلاف در این سطح حل نشود به مجمع بالاتر ارجاع داده می‌شود.

نوری اسکویی نیز درباره بحث عضویت گفت: ما تلاش داشتیم برای عضوگیری سخت نگیریم اما دستور کاری در صنف داریم که باید آن را رعایت کنیم. طبق قوانینی که داریم کسانی که حق عضویت را پرداخت نکنند، عضویتشان معلق خواهد شد.

صمدی درباره کارگروه ساماندهی مشاغل توضیح داد: قصد داریم گروه‌های تخصصی انیمیشن را گروه‌بندی کنیم تا بتوانیم تعرفه مشاغل را حل کنیم و با مشکلات آن‌ها آشنا شویم چون ما هنوز هیچ آمار مشخص و مدونی درباره فعالان حوزه انیمیشن نداریم.

در ادامه نشست گزارشی درباره مساله بیمه اعضا، همکاری صنف با پیچینگ رویازی و کودک‌آنلاین و برگزاری جشن مستقل انیمیشن ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =