کد خبر: 286792
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
بازدید 431
منابع طبیعی بستر حیات و زندگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان گلستان در مراسم تجلیل از هم‌یاران طبیعت و آثار منتخب دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان از منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و زندگی تمامی موجودات زنده نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در این ویژه‌برنامه که به مناسبت گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درخت‌کاری در خانه طبیعت نهارخوران گرگان برگزار شد، اظهار داشت: طبیعت و محیط زیست یک امانت الهی است که در اختیار ما قرار گرفته و نسل‌های آینده نیز حق دارند از این منابع استفاده نمایند.

وی افزود: همه ما بایستی با طبیعت رفتاری مهربانانه داشته باشیم و در حفاظت از این سرمایه ملی کوشا باشیم.

مدیرکل کانون گلستان در بخشی دیگر از سخنرانی خود ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت در میان کودکان و نوجوانان را یکی از سیاست‌های فرهنگ‌محور کانون پرورش فکری دانسته و بیان کرد: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری این مجموعه با برپایی کارگاه‌های مهارتی مختلف و با به‌عضویت در آوردن کودکان و نوجوانان به عنوان هم‌یاران طبیعت سعی بر حفظ این میراث ملی دارند چرا که معتقدیم بعضی از آسیب‌های که به طبیعت وارد می‌شود هیچ‌گاه جبران‌پذیر نیست.

این مقام مسوول فرهنگی با اشاره به ظرفیت غنی و گسترده‌ی زیست‌محیطی استان گلستان اظهار امیدواری کرد تا با برنامه‌ریزی درست و همکاری خودجوش دستگاه‌ها و آحاد جامعه نقش مهم درختان و جنگل‌ها را در سلامت و زندگی انسان‌ها جدی گرفته و تلاش کنیم تا گامی موثر در مسیر حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برداریم.

در ادامه معاونان امور امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان پیرامون اهمیت و ضرورت حفاظت از منابع طبیعی با حاضران صحبت کردند.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه که با مشارکت ادارات‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان و خانه فرهنگ اندیشه گرگان برگزار شد، مربیان و  اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون گرگان با پربایی کارگاه‌های مهارتی سنگ و رنگ، شال گردن مهربون، کادوپارچه، سفال، ادبی و بازی بازیافت  و اجرای استندآپ کمدی، حاجی‌فیروز، خاله نوبهار و شعرخوانی به نقش‌آفرینی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =