انیمیشن از قواعد فیزیکی عبور می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، به همت مرکز آفرینش‌های هنری استان، هم‌زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی کارگاه «فیلم‌نامه‌نویسی» برای علاقه‌مندان به هنر سینما و پویانمایی برگزار شد.

این کارگاه که در روزهای چهارشنبه ۱۵ اسفندماه۱۳۹۷ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست و پنج‌شنبه ۱۶اسفندماه در مرکز تخصصی تئاتر کودک برگزار شده بود با استقبال خوب هنرمندان کوچک کانون مواجه شد.

غلامحسین طوسی مدرس کارگاه در تعریف انیمیشن گفت: انیمیشن یعنی خلق تصاویر متوالی برای ایجاد توهم حرکت که در واقع تخیل مبنا و ابزار کار انیمیشن بوده و ما با رسم خطوط، نقاشی، عکس و اشیاء تلاش می‌کنیم قصه‌ای را برای مخاطب روایت کنیم.

مدرس کارگاه ضمن تعیین فرآیند یک داستان به نقش شخصیت اصلی، تخیل و ایده خوب برای فیلم‌نامه‌نویسی اشاره کرد و گفت: در هر داستانی شخصیتی وجود دارد که به دنبال رفع نیاز خود مسیری را طی می‌کند و با گره‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شود و شما باید به این فراز و فرودها و کشمکش‌ها به دلیل جذابیتی که دارند توجه ویژه‌ای داشته باشید.

طوسی در ادامه سخنان خود به تفاوت انیمیشن با فیلم زنده اشاره کرد و گفت: در انیمیشن از آدم‌ها استفاده نمی‌شود بلکه ما به نقاشی‌ها و عکس‌ها جان می‌بخشیم و با اغراق و بزرگ‌نمایی که البته باید باورپذیر هم باشند، از قواعد فیزیکی عبور می‌کنیم.

در پایان دوره آموزشی اعضای شرکت‌کننده به صورت عملی به طراحی و شخصیت‌پردازی پرداختند و پس از آن نوشته‌ها در کلاس مطرح و به نقد و بررسی گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =