کد خبر: 286870
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
درختکاری تعهدی برای حفظ محیط‌زیست

اعضای کتابخانه شماره۴ کانون مشهد در روز درخت‌کاری نهالی را در باغچه مرکز نشاندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز چهارشنبه۱۵اسفندماه که به عنوان روز «درخت‌کاری» نام‌گذاری شده است، اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد با کاشتن یک نهال عشق و علاقه خود را به حفظ محیط زیست ابراز داشتند.

لیلا قوامی مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: در کارگاه علمی که طبق روال همیشه روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود، اعضای کانون با مراحل کاشت درخت و فواید آن آشنا شدند و دانستند که مهم‌ترین و اثرگذارترین نقش‌های درخت در سلامت افراد است و آن‌ها با تولید اکسیژن باعث تصفیه هوا برای تنفس می‌شوند و در کنار آن ما می‌توانیم از میوه آن به عنوان مواد غذایی و از چون آن در ساخت‌وسازها استفاده کنیم.

اعضای مرکز پس از گفت‌وگو درباره فواید درخت به نشانه دوستی با طبیعت نهالی را در باغچه مرکز کاشتند و با دستانی پر از مهر، خاک بر روی ریشه‌های آن ریختند و برای جان گرفتن ریشه‌اش، آن را سیراب کردند.

مربی مسئول مرکز در ادامه به برگزاری کارگاه نوشتن خلاق در روز درخت‌کاری اشاره کرد و گفت: با هدایت مربی ادبی مرکز، اعضا دلنوشته‌ای برای درختی که خود کاشتند نوشتند.

قوامی در پایان گفت: حفاظت از درخت مهم‌تر از کاشت آن است و فرهنگی درخت‌کاری و حفاظت از آن را باید در سنین کودکی به فرزندان خود بیاموزیم تا این فرهنگ نهادینه شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =