«گرگم و گله می‌برم» راهی جشنواره زاگرب شد

«گرگم و گله می‌برم» امیرهوشنگ معین به بخش مسابقه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب ۲۰۱۹ راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی کوتاه که به تازگی چهار تندیس طلایی و نقره‌ای و دیپلم افتخار یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را از آن خود کرده است، از ۱۳ تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در بخش مسابقه جشنواره زاگرب در کشور کرواسی به نمایش گذاشته شود.

این فیلم با اقتباس از کتاب افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کمی نگاهی متفاوت به داستان ساخته شده است.

فیلم «گرگم و گله می‌برم» تاکنون چند جایزه داخلی از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین انیمیت (متحرک سازی) جشن مستقل انیمیشن را به خود اختصاص داده است. این فیلم همچنین در جشنواره رشد موفق به کسب جایزه دوم بخش ملی و جایزه اول بهترین فیلم از نگاه آسیفا شد.

این پویانمایی، در یازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران نیز، تندیس طلایی بهترین پویانما (انیماتور) بخش مسابقه ایران به دلیل بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در جان بخشی، تندیس نقره‌ای فیلم دوم در بخش مسابقه ایران به دلیل توانمندی و جسارت در فضاسازی و استفاده خلاقانه از تکنیک، تندیس نقره‌ای فیلم دوم در بخش مسابقه بین‌الملل به‌خاطر توانایی در برانگیختن عواطف در داستانی ظاهرا ساده اما با پیامی قدرتمند از امید و دیپلم افتخار برای فضاسازی را به دلیل مهارت در خلق فضایی سیال متناظر با روایت به خود اختصاص داد.

پیش‌تر نیز «گرگم و گله می‌برم» در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک بنگلادش حضور داشته است و هم اکنون نیز از ۱۷ تا ۲۵ اسفند در جشنواره بین‌المللی انیمیشن گوادالاخارا مکزیک در حال نمایش است و چهارمین حضور بین‌المللی خود را هم در زاگرب تجربه خواهد کرد.

این فیلم به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان آشنای گرگ و بزغاله‌ها را در مدرسه به شکل نمایشِ عروسکی به اجرا در می‌آورد. بزِ مادر در فراغ بزغاله‌هایش و گرگِ خشمگین در تنهایی‌اش، با هم رودررو می‌شوند و مثل همیشه گرگ شکست می‌خورد، اما...

گفتنی است جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب که اسکار کوالیفای یا مورد تایید اسکار هست، در کراوسی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =