رییس دادگستری استان کرمانشاه: بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از فرنگیس حیدرپور، و مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه  به عنوان قهرمان و نویسنده کتاب"فرنگیس" به مناسبت روز«شهید» تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه، رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از «فرنگیس حیدرپور»، بانوی قهرمان گیلانغربی که زندگی و خاطرات او از جنگ تحمیلی توسط مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه به تحریر درآمده و تبدیل به کتابی با عنوان "فرنگیس" شده است، تجلیل کرد.

آیین تجلیل از نویسنده و قهرمان کتاب «فرنگیس» روز چهارشنبه 22 اسفندماه 1397 و در آخرین جلسه شورای قضائی استان کرمانشاه در محل دادگستری کل استان کرمانشاه انجام شد.

در این مراسم، اعضای شورای قضائی پای صحبت‌های شیرین و صمیمی این بانوی مجاهد و نویسنده کتاب فرنگیس نشستند که با زبان خود بخش‌هایی از کتاب را روایت کرد.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه و نویسنده کتاب فرنگیس، اقدام فرهنگی تجلیل از کار جمع آوری خاطرات و نوشتن کتاب فرنگیس از سوی دستگاه قضائی استان برای خود را بسیار ارزشمند بر شمرد و از رئیس دادگستری تشکر کرد.

محمدرضا عدالت خواه، رییس دادگستری استان کرمانشاه نیز با تجلیل از مقام شامخ مجاهدت و مقام علمی قهرمان و نویسنده کتاب فرنگیس گفت : اصل چنین مجاهدتی چیزی نیست که به همین بیان ساده قابل تصور باشد، باید به این مجاهد بزرگ که نماد یک بانوی مسلمان مقاوم و میهن پرست است خاضعانه ادای احترام کرد.

 عدالت خواه، مقاومت را کلید واژه و رمز پیروزی در اسلام و انقلاب خواند و گفت: دشمن ما امروز به این رمز ما دست پیدا کرده و تلاش می کند آن را مخدوش کند و باید تمام تلاش خود را برای حراست از اصل آن و مواریث معنوی آن به کار گیریم.

رییس دادگستری استان کرمانشاه همچنین اظهار امیدواری کرد که زمینه ترجمه کتاب به زبان‌های دیگر فراهم شود تا این نماد ایرانی اسلامی از مقاومت به جهان معرفی شود.

او همچنین، قدردانی از این دو بانوی ارزشمند را وظیفه همه دستگاه‌های متولی فرهنگ دانست و افزود: وقتی رهبری معظم انقلاب با آن همه مشغله و مهمات اداره کشور برای چنین اقدامی با تانی و تامل و مطالعه وقت گذاشته‌اند، عذری برای کسی مقبول نمی افتد.

در بخشی از این مراسم، فرنگیس حیدر پور نیز در پاسخ به سوال رئیس کل دادگستری که از او پرسید چه سفارش و پیامی برای بانوان دارید، گفت: دشمن، دشمن است. چه به او پشت کنیم، چه با او بجنگیم، او دشمنی خود را کم نمی کند. پس بهتر است با دل و جان از دین و کشور و حیثیت خود دفاع کنیم.

رییس دادگستری استان کرمانشاه در پایان این مراسم، با اهدای لوح و هدایایی از این دو چهره حماسه ساز تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =