دوره آموزش توانمندسازی شیوه‌های انس با نماز در کانون سمنان

دوره آموزش «توانمندسازی شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» با همکاری ستاد اقامه نماز در کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری دوره آموزش «توانمندسازی شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز» با همکاری ستاد اقامه نماز ویژه ۳۰ مربی فرهنگی، هنری و ادبی در روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین رئیس ستاد اقامه نماز و مدرس دوره، ضمن آشنایی مربیان با فضای مجازی به بیان شیوه‌های مؤثر دعوت به نماز پرداخت.

خدابخشی، هدف از برگزاری دوره را توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین مربیان کانون پرورش فکری، ارتقاء دانش و بینش مربیان کانون نسبت به معارف نماز(احکام، اسرار، فلسفه و آثار)، ارتقاء توانمندی و مهارت عملی مربیان کانون پرورش فکری به‌منظور انس کودکان به نماز، آگاه‌سازی و تبیین درست معارف دینی و ایجاد انس با نماز عنوان و خاطرنشان کرد: در این دوره هشت‌ساعته بر نقش خاطره برای دعوت غیر مستقیم مخاطبان کودک و نوجوان به نماز تأکید شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان، کانون پرورش فکری را فضای مناسبی برای پرورش خلاقیت و ایجاد شور و نشاط در کودکان دانست و از فعالیت‌های مربیان در این مجموعه، قدردانی کرد.

گفتنی است؛ استفاده درست از فضای مجازی، چرایی خواندن نماز و راه‌های دعوت به آن، نقش جامعه و به‌ویژه خانواده برای شرکت کودکان و نوجوانان در فریضه نماز و... برخی از مباحث این دوره بود و در پایان به پرسش‌های مربیان پاسخ داده‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =