انیماتور بازیگری است که جلوی دوربین دیده نمی‌شود

سیدمجتبی موسوی کارگردان انیمیشن «آقای گوزن» در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ میهمان انجمن انیمیشن کانون خراسان رضوی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این انیماتور فعال مشهدی با حضور در جمع اعضای انجمن انیمیشن کانون استان درباره مراحل ساخت انیمیشن و معرفی نرم‌افزار انیمه دراگون فریم صحبت کرد.

کارگردان انیمیشن «آقای گوزن» به مشکلات متریال و تجهیزات در عرصه ساخت انیمیشن در ایران اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من اگر هنرمند برای تولید اثر تلاش، خلاقیت و پشتکار داشته باشد، می‌تواند بر این مشکلات غلبه کند و انیمیشنی فاخر با کیفیت مناسب که مخاطبان خود را جذب می‌کند تولید کند.

موسوی در معرفی نرم‌افزار انیمه «دراگون فریم» به اعضای انجمن گفت: از این نرم‌افزار انیمیشنی اسلوموشن می‌توان برای ساخت چندین فیلم انیمیشنی استفاده کرد و این نرم‌افزار کاربر را قادر می‌سازد تا با دست‌کاری دوربین و صحنه و ترکیب فریم‌ها به یک دنباله از فریم‌های متحرک، آثار جالبی خلق کند و انیماتور می‌تواند چند قاب شخصی را برای مقایسه مشاهده و توالی فریم‌هایی که روی یک پس زمینه متحرک قرار دارند را پیش‌نمایش دهد.

میهمان انجمن کار گروهی را یکی از عوامل مهم در ساخت انیمیشن عنوان کرد و گفت: انیماتور بازیگری است که جلوی دوربین دیده نمی‌شود و برای ساخت یک انیمیشن به فیلم‌نامه، مواد خمیری و دکور نیاز داریم اما داشتن روحیه کارگروهی و تیمی یکی از عوامل اصلی موفقیت در کار انیمیشن است.

اعضای انجمن که برخی نیز موفق به تماشای فیلم «آقای گوزن» در جشنواره پویانمایی تهران شده بودند سوالات متعددی در رابطه با این انیمیشن مطرح کردند و میهمان انجمن به تک‌تک سوالات پاسخ گفت و افزود: این انیمیشن در بخش رقابتی «+۱۸ سال» جشنواره بین‌امللی فیلم «جیفونی» ایتالیا نیز شرکت کرده و آن‌چه برای من جالب توجه بود این گروه‌بندی سنی بود که متاسفانه در ایران وجود ندارد.

گفتنی است این انیمیشن در جشنواره جهانی فجر، جشنواره «زاگرب» کرواسی، جشنواره «انیماموندی» برزیل، جشنواره «انسی» فرانسه، جشنواره «انیماتریکز» فنلاند، بازار فیلم برلین حضور داشته و لوح تقدیر بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی فجر، جایزه ویژه جشنواره انیمیشن «زاگرب» کرواسی را دریافت کرد.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =