پایه و اساس فرهنگ‌سازی در تمام زمینه‌ها از دوره کودکی آغاز می‌شود

فرماندار آرادان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، کار مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی را زیربنایی، عنوان و بر فرهنگ‌سازی در دوره‌ی کودکی تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ با مجتبی بوربور فرماندار شهرستان آرادان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 فرماندار آرادان در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در شورای اداری هدف‌گذاری ما از حضور در آرادان که شهرستانی، نوپا و خیلی کوچک است، مشخص شد.

بوربور در ادامه افزود: خداوند به صراحت در آیه‌ی ۵۱ سوره‌ی توبه فرموده که هیچ‌چیز اتفاق نمی‌افتد؛ مگر این‌که ما برای شما مقدر کرده باشیم و هم‌چنین با استفاده از یک فعل ترکیبی در جای دیگر می‌فرماید: اگر شما مؤمنید باید توکل‌تان به خدا باشد.

فرماندار آرادان با بیان این‌که کار مربیان کانون پرورش فکری، زیربنایی است، گفت: باید در تمام زمینه‌ها فرهنگ‌سازی صورت گیرد که پایه و اساس آن از دوره‌ی کودکی آغاز می‌شود و ثمره‌ی آن در بزرگسالی است.

بوربور هم‌چنین اظهار داشت: اعتقاد دارم بایست یک‌سری فرهنگ‌سازی در کشور اتفاق بیفتد و فرمانداری آرادان آماده مساعدت و هرگونه همکاری در  زمینه‌ی تأمین و تجهیز امکانات با کانون پرورش فکری است.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد مربیان و فعالیت‌های کانون پرورش فکری اظهار داشت: از فعالیت‌های کانون پرورش فکری در عرصه‌ی فرهنگ و هنر استنباط می‌شود پایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی مؤثر است و آنچه که در جامعه و نگاه افکار عمومی مانند پرخاشگری‌، کاهش آستانه‌ی تحمل‌، نداشتن روحیه انتقادپذیری و...، می‌بینیم به نظر می‌رسد در کودکی و نوجوانی شکل گرفته که اگر شخصیت‌سازی و فرآیند فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، درست شکل گیرد ماندگاری‌اش بیش‌تر و تأثیر بسزایی خواهد داشت.

خدابخشی در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام‌شده از شرقی‌ترین استان و بررسی بخشی از مشکلات آن، یادآور شد: کانون پرورش فکری در کل کشور یک شرکت دولتی است و در استان، انتظارات این مجموعه از فرمانداران و نمایندگان این است که در بخش امکانات مادی، تشریک مساعی بیش‌تری داشته‌باشند.

مدیرکل کانون استان سمنان با اشاره به ضعف تجهیزات و امکانات در مراکز فرهنگی هنری گفت: این مجموعه که با کودک و نوجوان سر و کار دارد باید دارای فضایی شاداب و امکاناتی که در جذب مخاطب مؤثر است،  باشد تا مربیان با انگیزه بیش‌تری، نور امید و شخصیت‌سازی مفید و خصایص نیک را در فرزندان جاری و ساری کنند.

خدابخشی در پایان با تأکید بر این‌که امکانات و تجهیزات مناسب، سبب ایجاد انگیزه در مربیان می‌شود، گفت: انتظارات ما در بخش استانی از فرمانداران، مساعدت بیش‌تر با مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری است.

بیتا نشان‌شاهجویی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان نیز در این دیدار با توجه به عضویت ۵۰درصدی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان به حضور ۱۵۰ تا ۱۶۰ عضو کودک و نوجوان علاوه بر اعضای طرح «کانون، مهارت، زندگی» در طول هفته و رضایت والدین از فعالیت‌های مربیان اشاره و اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب برای جذب و پایداری اعضای نوجوان به توسعه فضای فیزیکی نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =