حکیم ابوالقاسم فردوسی خالق شاهنامه

اوّلین جلسه‌ی انجمن‌ ادبی آفتاب در سال جاری، با حضور اعضای فعّال این انجمن در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۸، بیست و شش نفر از اعضای نوجوان انجمن و فعّال در حوزه‌ی شعر و داستان، در برنامه‌ی بازدید از آرامگاه فردوسی شرکت کردند.

محبوبه بزم‌آرا، کارشناس مسئول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: این بازدید یک روزه، در ادامه همکاری و تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با شهرداری مشهد و معرّفی فراخوان «کوچه» و خلق اثر ادبی با موضوعاتی چون؛ هویت، نشاط اجتماعی، محیط زیست و... و. برگزار شد.

بزم‌آرا افزود: این برنامه هفتاد و هفتمین جلسه انجمن‌های ادبی بود که به صورت مشترک برای اعضا شاعر و داستان‌نویس، در فضایی متفاوت و با هدف ترویج زبان فارسی و معّرفی تاریخ و فرهنگ ایران به نوجوانان و آشنا کردن آنها با هویّت ملّی میهنی‌شان پیش‌بینی و اجرا شد.

کارشناس مسئول ادبی استان با اشاره به قدمت شاهنامه و غنای آن به عنوان گنجینه‌ای سرشار از داستان‌های زیبا، آشنایی نوجوانان با اندیشه‌های فردوسی و حکمت نهفته در قلم او را از دیگر اهداف این برنامه دانست.

وی ادامه داد: در این بازدید نماینده شهرداری در حوزه گردشگری، ضمن معرفی کامل آرامگاه فردوسی و بخش‌های مختلف آن به روایت قسمتی از مهم‌ترین داستان‌های فردوسی پرداخت.

همچنین بازدید از موزه‌ی آثار تاریخی و آرامگاه «مهدی اخوان ثالث»، شاعر معاصر خراسانی از دیگر برنامه‌های این روز خاطره‌انگیز بود.

بزم‌آرا ادامه داد: مرور فراخوان ادبی «کوچه» و معرّفی موضوعات آن بخش پایانی برنامه بود که در دفتر استان و با همراهی کارشناس میهمان این برنامه محقّق شد.

«سروش مظفّرمقدّم» نویسنده‌ی مجموعه داستان «بادها و برگ‌ها» ضمن اشاره به دو عنصر مهم توصیف فضا و شخصیّت‌پردازی در داستان، اهمیّت این موارد را در پرداختن به موضوعات این فراخوان یادآور شد.

بزم‌آرا خاطرنشان کرد: بازیابی و احیای خرده فرهنگ‌ها، تاریخ و هویت مشهد، احیای پیوندهای محلی و فرهنگی میان ساکنان شهر و نگاهی دوباره به مفهوم شهر و شهروند، در راستای کشف و پرورش استعدادهای داستان‌نویسی شهر، از مهم‌ترین اهداف این فراخوان ادبی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =