کد خبر: 287497
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
اسباب‌بازی ابزار جدی آموزش است

طراح و تولید کننده اسباب‌بازی با اشاره به این‌که در جامعه ما به صنعت اسباب‌بازی نگاهی تنها تجاری وجود دارد، گفت: باید به صنعت اسباب‌بازی نگاهی فرهنگی داشت چراکه نقش اساسی در شکل‌گیری مهارت‌ها و نگرش‌های کودکان دارد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و روابط بین‌الملل کانون، حامد تاملی، پژوهش‌گر، طراح و تولیدکننده اسباب‌بازی درباره رویداد ملی «ایده آزاد» در اسباب‌بازی اظهار کرد: در مرحله نخست برای این‌که یک ایده خوب ایجاد و پرورش یابد و به مرور زمان تبدیل به یک محصول یا خدمت و سبب شکل‌گیری کسب و کار، همچنین در رونق تولید نیز موثر واقع ‌شود؛ لازم است گروهی قوی شکل گرفته تا بتوان نیاز مخاطبان و مشتریان را پاسخ داد.

وی افزود: رویداد ملی ایده‌آزاد در اسباب‌بازی، امکانی را فراهم کرده تا طراحان و علاقه‌مندانی که به نحوی ایده‌ای در این زمینه دارند، شناخته شوند و تلاش شده با رویکرد و داوری مناسب، برترین ایده‌ها بر اساس ویژگی که مشخص شده به تولید نهایی برسد بنابراین ایده‌هایی را قصد دارند انتخاب کنند که بر اثر تجربه‌هایی که در صنعت وجود دارد مطمئن شوند که به یک محصول مناسب و تجاری‌سازی شده می‌رسد.

این پژوهش‌گر، طراح و تولید کننده اسباب‌بازی خاطرنشان کرد؛ در ابتدا ایده باید ارزشمند باشد به این معنا که بتوانیم آن را تبدیل به یک محصول فرهنگی کنیم و افراد بابت آن هزینه پرداخت کنند. همچنین یکی از اهداف رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی مبنی بر این است که ایده‌هایی انتخاب و در کنار مربی‌گری مناسب قرار گیرند تا بتوانند به یک خدمت مناسب تبدیل شده و خانواده‌ها برای کودکان و نوجوانان خود این ایده‌ را به صورت اسباب‌بازی‌ تهیه کنند.

تأملی خاطرنشان کرد: همچنین هم‌دلی وجود داشته باشد تا افراد بتوانند تجربه‌های یکدیگر را به اشتراک گذاشته تا روند ایده اسباب‌بازی تا محصول با کمترین خطا سپری شود، تولید و سرعت فرآیند آن نیز افزایش یابد اما گاهی عواملی همچون مالیات، بیمه و مجوز وجود دارد که مانع این فرآیند می‌شود در صورتی که برای سایر کالاهای فرهنگی همچون کتاب، حمایت‌های لازم وجود دارد.

وی با بیان این‌که اسباب‌بازی جزو نیازهای اساسی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود، گفت: اسباب‌بازی جزء ابزارهای جدی آموزش است چراکه مهارت‌ها و نگرش‌های کودکان و نوجوانان را شکل می‌دهد. اما متاسفانه در جامعه، به صنعت اسباب‌بازی نگاهی صرفا تجاری داریم و به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می‌شود در صورتی که این محصول کاملا فرهنگی است.

گفتنی است دومین رویداد ملی ایده‌آزاد از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزار شده است که شامل دو کارگاه آموزشی در روزهای 9 و 15 اردیبهشت 1398 خواهد بود که ثبت‌نام برای عموم و شرکت در این کارگاه‌های آموزشی آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =