فرصت خدمت‌گزاری محدوداست، فرصت‌ها را غنیمت بشمارید

در اولین روز از گردهمایی عمومی مربیان مسئول، مربیان و کارشناسان کانون فارس، جلسه مربیان مسئول با مدیر کل و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این نشست که عصر روز 9 اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز فرهنگی هنری شماره 5 شیراز برگزار شد زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس با اشاره به شعار «تمرین زندگی و خوب زندگی‌کردن تمرین می‌خواهد» گفت: فرصت خدمت‌گزاری محدود است و باید با غنیمت شمردن فرصت، خدمت به اعضا و مربیان، با اتخاذ شیوه‌های مناسب مدیریت بر دل‌ها و توانمندسازی کارکنان، منابع دولتی را گسترش داد و در راستای درآمدزایی، فعالیت‌ها را مدیریت کرد. وی از مربیان مسئول خواست تا با سرلوحه قراردادن این شعارها به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در جاده مدیریت بپردازند تا با توجه به نیاز مخاطب کودک و نوجوان و با برنامه‌ریزی صحیح و به‌موقع، فعالیت‌های کیفی و مطلوب برای جامعه مخاطب انجام شود. افتخاری شناخت دقیق مربیان مسئول نسبت به مربیان و کارکنان مرکز،تحلیل برنامه‌ها، ایجاد اتاق فکر محتوایی، ارتباط با فرمانداران، ارتباط با سایر دستگاه‌های فرهنگی، تقویت کار تیمی، همدلی، انعطاف‌پذیری، ایجاد تعامل و اعتماد متقابل را در کار مربیان مسئول ضروری دانست و بر همدلی و همیاری بیش از پیش تأکید کرد.

وی تحلیل، بررسی، نیازسنجی و اجرای برنامه با اندیشه‌ورزی را مهم عنوان کرد و بر محتوا و فرایندمحور بودن فعالیت‌ها تأکید کرد. سلامت مالی و اداری، مدیریت بر اموال با درست هزینه کردن و حداکثر استفاده را بردن با حفظ هویت فرهنگی و موقعیت کانون، مدیریت بحران‌ها، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها، تلاش در جذب و  پایدارسازی اعضا، ارسال به موقع گزارش‌ها و مستندسازی با هدف استقرار نظام ارزیابی عملکرد، ارتباط با مسئولین و خانواده‌ها، رعایت انصاف و عدالت، شناساندن کانون به جامعه و ارتباط با واحدهای کارشناسی از دیگر مواردی بود که افتخاری در جلسه مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون فارس بر آن تأکید کرد.

مدیر کل کانون فارس همچنین با اشاره به مسئولیت خطیر مربیان در زمینه توسعه و ترویج کتابخوانی و اهتمام به فرهنگ سازمانی گفت: لازم است فعالیت‌های کانون را در مراکز بازتعریف کرد و با برنامه‌های جذاب وتأثیرگذار، متناسب با پیشرفت‌های روز و با دسترسی به منابع آموزشی ومهارتی به توانمندسازی مربیان و اعضا اهتمام ورزید. افتخاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش فضای مجازی گفت: باید با معرفی الگو به نسل امروز پیش قدم شد؛ ایجاد محتوای مناسب و تقویت مواد آموزشی با رویکرد نیازسنجی از اعضا و اندیشه‌ورزی با انجام فعالیت‌های مناسب فرهنگی، هنری و ادبی از جمله مواردی بود که به گفته مدیر کل کانون فارس می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و فضایی خالی از اضطراب، آسیب و موارد دلهره‌آور را ایجاد کند تا به مقاوم‌سازی نسل آینده، منجر شود.

معاون فرهنگی، مسئول حراست، کارشناس طرح‌های عمرانی، رؤسای امور مالی و اداری و کارگزینی نیز به‌طور جداگانه در حوزه‌های کاری مرتبط، با مربیان مسئول صحبت کردند.

 مربیان مسئول حاضر در این نشست هم به ارائه نظر، درخواست‌ها و امور مرتبط با فعالیت مراکز پرداخته و مطالبات خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =