شهردار کلاته‌رودبار خواستار استقرار کانون پرورش فکری در این شهر شد

شهردار کلاته‌رودبار در دیدار با مدیرکل کانون استان سمنان، خواستار استقرار کانون پرورش فکری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حوزه‌ی کودک و نوجوان در این شهر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سجاد فدائی‌باشی شهردار کلاته‌رودبار دامغان به‌همراه توفیق بنائیان‌سفید عضو شورای شهر و رئیس مجمع شوراهای شهرستان، ظهر یک‌شنبه ۸ اردی‌بهشت‌ ماه ۱۳۹۸ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان دیدار و درخصوص استقرار یک مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در این شهر گفت‌وگو کرد.

فدائی‌باشی با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر بایست علاوه بر جسم شهر با پرداختن به فعالیت‌های متنوع فرهنگی به فکر روح آن هم باشند، یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان و خانواده‌های شهر کلاته‌رودبار در حوزه‌ی فرهنگی را احداث کانون پرورش فکری دانست.

وی در ادامه افزود: کلاته‌رودبار از جمله شهرهایی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته، رشد صعودی جمعیت داشته و با توجه به این‌که ۶۵ درصد جمعیت آن را کودک، نوجوان و جوان تشکیل می‌دهد بایست نگاه فرهنگی در این منطقه با مشارکت استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ، تقویت و هدایت شود.

شهردار کلاته‌رودبار با اشاره به اختصاص بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرداری در سال گذشته به حوزه‌ی فرهنگ، گفت: با توجه به این‌که در یک مرکز آموزشی به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، کارگاه‌های متنوعی مانند قرآن، تفسیر، خلاقیت و کارآفرینی، مشاوره و... برگزار شد؛ اما راه‌اندازی یک مجموعه فرهنگی مانند کانون پرورش فکری خواسته‌ی والدین این شهر است.

فدائی‌باشی در پایان سخنانش با تأکید بر تقویت نگاه فرهنگی و هدایت درست کودکان و نوجوانان تشنه‌ی فرهنگ و هنر، خواستار همکاری دستگاه‌های مدیریتی و فرهنگی برای احداث این مجموعه در کلاته رودبار شد.

عنوان و برند کانون پرورش فکری، معتبر است

بنائیان‌سفید نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کانون پرورش فکری، اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزی کلاته‌رودبار بالغ بر ۹۰۰ نفر است و نزدیک به یک پنجم جمعیت این شهر را شامل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عنوان و برند کانون پرورش فکری که برای بیش‌تر خانواده‌ها معتبر و شناخته‌شده است، گفت: شهرداری و شورای شهر کلاته، آمادگی فراهم‌سازی یک بستر مناسب و واگذاری زمین برای راه‌اندازی و تجهیز یک مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری را دارد.

بنائیان‌سفید تصریح کرد: با توجه به حضور فعال کودکان، نوجوانان و جوانان مستعد و خلاق شهر در برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اسلامی انتظار می‌رود با نگاه بهتری مجموعه فرهنگی کلاته رودبار از سوی کانون پرورش فکری هدایت شود.

عضو شورای شهر در پایان از مدیرکل کانون استان سمنان خواست تا یک‌روز از هفته، خودروی کتابخانه سیار روستایی دامغان در کلاته‌رودبار مستقر و مربی کانون برای کودکان و نوجوانان این منطقه به اجرای فعالیت بپردازد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از نگاه فرهنگی مسئولان و والدین شهر کلاته‌رودبار به فعالیت‌های اثرگذار کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، پیشنهاد داد که از سوی شهرداری و شورای این شهر در فرمانداری شهرستان دامغان، پروژه‌ای مبنی بر احداث مرکز فرهنگی‌هنری تعریف و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان درخصوص تأمین اعتبار آن تصمیم‌گیری و نسبت به راه‌اندازی و تجهیز آن اقدام شود.

خدابخشی در ادامه به شهردار قول داد از شهر کلاته‌رودبار بازدید کند و برای آشنایی بیش‌تر کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری، مربی کتابخانه سیار روستایی دامغان نیز در مدارس منطقه به اجرای فعالیت بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =