برگزاری نشست مربیان هنری در کانون سمنان

نخستین نشست تخصصی مربیان هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با نقد و بررسی آثار اعضای کودک و نوجوان در سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین نشست ‌تخصصی مربیان هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، کبری شهودی کارشناس هنری کانون کشور، کارشناس و مربیان هنری مراکز فرهنگی‌هنری در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

شهودی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان هنری کانون استان سمنان اظهار داشت: ادب و هنر، فرهنگ یک جامعه را می‌سازد.

وی در ادامه افزود: فرهنگ به‌عنوان یک چتر گسترده، سایه‌اش بر سر تمام فعالیت‌های کانون وجود دارد و همه‌ی ما مربیان فرهنگی، هنری و ادبی به نوعی در حال اجرای فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

کارشناس هنری کانون کشور با بیان این‌که کودکان در کنار مربی به تجربه‌های خوبی دست می‌یابند و این تجربه‌ها در ذهن آنها نهادینه می‌شود، گفت: مربی هم در کنار کودکان و نوجوانان می‌تواند روحیه مربی‌گری‌ خود را حفظ کند.

شهودی در جلسه‌ی نقد و بررسی آثار منتخب اعضای مراکز فرهنگی‌هنری نیز تأکید کرد: در هنر، تکنیک در خدمت کیفیت‌بخشی به اثر  نقاشی  قرار می‌گیرد و نقاشی کودک و اصولاٌ هنر کودکان تلاش برای رسیدن به خلاقیت‌های فردی است و هرچند نتیجه‌ی کار شاید یک نقاشی، کاردستی و... آن‌چنان نباشد؛ ولی تأثیری که این هنر روی ذهن و توانایی‌های جسمی و فکری کودک می‌گذارد به مرور زمان کودک را چنان توانمند و خلاق می‌کند که می‌توان توقع داشت کودک در آینده به آن نتیجه‌ی کار که خود او و مربی انتظار دارند، برسد.

وی در پایان سخنانش از مربیان خواست تا تجربیات هنری خود را یادداشت‌برداری کنند و آن را در قالب کتابی با عنوان «خاطرات هنر در کانون» منتشر کنند و حتی تصویرگری کتاب هم به نام خودشان برعهده گیرند.

شهودی با اشاره به این‌که فضای کتابخانه در جذب مخاطب کودک و نوجوان تأثیر بسزایی دارد، تأکید کرد: رسالت مربی هنری، خدمت به کودک و نوجوان و نسل آینده است.

گفتنی است؛ کارشناس هنری کانون کشور عصر روز چهارشنبه در بازدید از کارگاه‌های هنری و کوره سفال مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان با مربیان درخصوص نحوه کار با کودک و آرشیو آثار و...، سخن گفت.

کارشناس هنری کانون کشور به‌همراه راحله دانایی کارشناس هنری استان سمنان روز پنج‌شنبه نیز از مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد بازدید خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =