شریک‌یابی در حرکت‌های فرهنگی، یک ضرورت است

سمت و سوبخشی به ایده‌های خلاقانه اعضا و مربیان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و شریک‌یابی در مسیر حرکت‌های فرهنگی از اولویت‌هاست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نخستین گردهم‌آیی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان با هدف نگاه به‌گذشته، ترسیم چشم‌انداز وحرکت در مسیر اهداف و اولویت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی صبح امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری برگزارشد.

رونق‌بخشی هرچه‌بیش‌تر به فعالیت‌های فرهنگی، همراه‌سازی افزون‌تر مخاطبان، تبدیل تهدید تحریم به فرصت خوداتکایی و بهره‌گیری هدف‌مند از ظرفیت‌های گسترده‌ی جامعه، از جمله مباحث مطرح شده در این گردهم‌آیی بود و مدیرکل کانون استان گیلان ضمن اشاره ‌به‌ شعار سال و تشریح دیدگاه‌های مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در بیانیه‌گام دوم انقلاب، نگاه به توان‌مندی‌های کشور، توجه به نسل نوجوان و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را اساس فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در سال جاری خواند.

اسفندیارضیائی درعین‌حال، ایجاد تحول‌ذهنی در نسل‌کودک و نوجوان و ارایه‌ی کلید ‌واژه‌های حرکت‌آفرین را لازمه‌ی تحقق این هدف برشمرد و ضمن تاکید بر ضرورت شریک‌یابی درفعالیت‌های فرهنگی گفت: تعامل و هم‌گرایی با نهادها و دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی فرهنگ، نقشی سازنده در پیش‌برد برنامه‌ها ایفامی‌کند.

وی در این زمینه به برگزاری جشنواره و مهرواره‌های استانی در شهرستان‌ها اشاره و با بیان ‌این‌که حضور در فضاهای عمومی نقش موثری در معرفی هرچه بهتر کانون و یافتن شریک فرهنگی دارد، تصریح‌کرد: لازم است اثربخشی فعالیت‌های کانون در متن جامعه احساس‌شود و مراکز فرهنگی هنری آن به عنوان مجموعه‌ای مهم در حوزه‌ی فرهنگ مورد تایید همگان قرارگیرند.

ضیائی در این میان از ضرورت همکاری‌های افزون‌تر مراکز هم‌جوار برای تحقق این امر سخن‌گفت و لزوم مدنظر قراردادن موضوع خواهرخواندگی میان مراکز فرهنگی هنری را مورد تاکیدقرارداد.

این مدیر فرهنگی درادامه تشکیل کمیته حمایت از تولید در کانون را یادآورشد و ضمن با اهمیت خواندن آن در تشویق اعضا و مربیان به تولید دست‌سازهای بومی و محلی اظهارداشت: این مهم نیز حرکتی نتیجه‌بخش و فراهم‌کننده بسترهای مناسب برای معرفی داشته‌های فرهنگی و کمک به رونق تولید محسوب‌می‌شود.

لزوم پیگیری سیاست‌های کلان مدیر عامل کانون پرورش فکری، انگیزه‌بخشی به مخاطبان، به‌ویژه اعضای کتاب‌خوان و هم‌چنین، فراهم‌سازی فرصت‌های مناسب برای ایده‌پردازی کودکان ونوجوانان، از دیگر موضوع‌های مورد توجه اسفندیارضیائی بود و وی در عین‌حال بر ضرورت تربیت نسلی مدیر و  مسئولیت‌پذیر تاکیدکرد.

مدیر کل کانون استان گیلان بخش دیگری از سخنان خود را بر اهمیت فرهنگ‌سازی با تکیه بر مدیریت  مصرف اختصاص داد و گفت: «لازم است فرهنگ صرفه‌جویی تمرین و ترویج شود».

قدردانی از تلاش‌های همکاران در سال گذشته و فرصت خواندن ماه مبارک رمضان برای توسعه و تعمیق باورهای دینی آینده‌سازان نیز پایان‌بخش سخنان اسفندیارضیائی به‌شمارمی‌رفت.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم در این گردهم‌آیی سخنان خود را با تبیین فرصت‌های گسترده‌ی ماه ضیافت پروردگارآغاز و ترویج و تقویت فضیلت‌های اخلاقی در میان کودکان و نوجوانان را از رسالت‌ها عنوان‌کرد.

ضیاء غیوری در ادامه به تشریح مباحث مطرح شده در نخستین نشست معاونان کانون پرورش فکری در تهران پرداخت و ارایه‌ی تعریف درست از برنامه‌ها، نیازسنجی، هدف‌گذاری و  ارایه‌ی طرح‌های کاربردی را از مهم‌ترین موضوع‌های مورد توجه حاضران در این نشست خواند.

وی در ادامه از ضرورت مهارت‌آموزی به مخاطبان سخن به‌میان آورد و از لزوم هم‌افزایی با شرکای فرهنگی  و نقش‌آفرینی کانون به عنوان بازوی نظام آموزشی کشور سخن‌گفت.

تشریح روند برپایی انجمن‌ها، برگزاری هدف‌مند جشنواره و مهرواره‌ها و تاکید بر اهمیت به‌روزرسانی آگاهی‌ها از سوی مربیان، دیگر بخش سخنان غیوری در این گردهم‌آیی بود.

حمیدرضا قاسمی، معاون اداری و مالی کانون استان گیلان نیز در این گردهم‌آیی به تبیین اولویت‌های مالی و اداری سال‌جاری پرداخت و ضمن مهم‌توصیف‌کردن مدیریت هزینه‌ها، تصویری روشن از  برنامه‌های استانی برای تجهیز مراکز فرهنگی هنری و افزایش فضاهای آموزشی کانون ارایه‌داد.

کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان گیلان هم در این گردهم‌آیی به تبیین برنامه‌های این گردهم‌آیی پرداخت و از همراهی همکاران برای برگزاری هرچه‌بهتر آن قدردانی‌کرد. .

اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه و معرفی کتاب «آموزش قلب‌ها و اندیشه‌ها» از دیگر برنامه‌های اکرم السادات حسینی بود که با ارایه‌دیدگاه‌ها و طرح پرسش‌ها از سوی همکاران و پاسخ‌گویی مسوولان همراه‌شد.

گفتنی است، درحاشیه این گردهم‌آیی، نشست ویژه ماه مبارک رمضان ستاد اقامه نماز کانون استان گیلان با حضور مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری برگزارشد و حاضران ضمن تاکید بر اهمیت ویژه ماه میهمانی پروردگار، بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های معنوی آن و آشناسازی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی  تاکیدکردند.

معرفی کتاب« آموزش قلب ها و اندیشه ها» از سوی کارشناس مسوول فرهنگی کانون گیلان
برگزاری نشست ویژه ستاد اقامه نماز کانون گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =