کودکان ژاپنی با ادبیات ایران آشنا می‌شوند

هم‌زمان با برپایی سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان اعضای گروه تحریریه‌ی انتشارات کودانشا ژاپن بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انتشارات کودانشا بزرگ‌ترین انتشارات کشور ژاپن است که سال ۱۹۰۹ تاسیس شده و علاوه بر چاپ نشریه‌های ادبی، کتاب‌ها و ماه‌نامه‌های تخصصی کودکان، به انتشار یکی از مهم‌ترین دانش‌نامه‌های ژاپن نیز می‌پردازد.

بر اساس این گزارش این ناشر به‌تازگی اقدام به راه‌اندازی بخش بین‌الملل چاپ کتاب‌های کودکان نیز کرده‌ است و قصد دارد کتاب‌هایی از نقاط مختلف جهان را برای کودکان ژاپنی به چاپ برساند.

بر همین اساس ساتوکو شیماناکا مسوول بخش مجلات تلویزیونی و میساکی ایجیما از بخش نشریه‌های پیش‌دبستانی «OTOMODACHI» با حضور در غرفه‌ی کانون در نمایشگاه کتاب تهران از آثار تولید شده در کانون بازدید کردند.

مسوولان انتشارات کودانشا ژاپن در نشست با کارشناس بخش کتاب امور بین‌الملل کانون با اشاره به این‌که این انتشارات سالانه بیش از ۳۰۰عنوان کتاب جدید در تمامی گروه‌های سنی به چاپ می‌رساند اظهار امیدواری کردند که با چاپ کتاب‌های کودک کانون پرورش فکری بتوانند ادبیات ایران را به کودکان ژاپنی معرفی کنند.

این گروه هم‌چنین اعلام آمادگی کردند که با همکاری کانون  نشست‌های «TALK SHOW» را در فروشگاه‌های کتاب ژاپن برگزار کنند و کتاب‌های کانون را به جامعه‌ی ادبی ژاپن و علاقه‌مندان به کتاب کودک معرفی کنند.

شعبه اصلی انتشارات کودانشا در شهر توکیو واقع شده است و در سال ۲۰۱۱ شعبه‌ی انگلیسی کتاب‌های‌شان را در کشور آمریکا افتتاح کردند که زیر نظر اداره‌ی مرکزی به چاپ کتاب می‌پردازند.

سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران روز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =