آیین تجلیل از مدرسان کانون‌زبان در سمنان

آیین تجلیل از مدرسان کانون‌زبان استان سمنان در آغازین‌روز از هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین تجلیل از کارکنان و مدرسان کانون زبان این استان با دعوت از نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۸ به میزبانی کانون‌زبان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک روز معلم و ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان و مدرسان کانون‌زبان، نظم، وقت‌شناسی، همدلی و صمیمت این مجموعه فرهنگی‌آموزشی را شایسته تقدیر دانست.

خدابخشی با بیان این‌که در جامعه انسانی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است، گفت: معلم؛ یعنی آگاهی، امید، صداقت و کسی‌که این رسالت را به دوش می‌کشد به هر نوعی برای هدایت، تکامل و آموزش انسان تلاش می‌کند.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه افزود: مدرسان کانون‌زبان که ملزم و ملتزم به آموزش زبان هستند در کلاس‌های آموزشی با بیان نمونه‌هایی از فرهنگ و تمدن کشور خود به‌صورت غیر مستقیم در انتقال میراث گذشتگان نقش بسزایی دارند.

خدابخشی با تأکید بر این‌که آموزش غیر مستقیم و غیر الزامی، ماندگارتر است، گفت: بخش اعظم کار مدرسان این است که در رفتارشناسی بیش‌تر دقت کنند.

مدیرکل کانون استان سمنان با اشاره به سخن فریدریش ویلهلم نیچه مبنی بر این‌که «بدترین پاداش یک استاد این است که شاگردش تا ابد شاگرد وی باقی بماند»، تصریح کرد: سوق‌دادن نوجوانان به خصائص رفتاری رسالت سنگینی است که برعهده‌ی مدرسان گذاشته شده و تا زبان‌آموز نباشد مدرس تعریف نمی‌شود و بین آنها رابطه‌ای دوسویه برقرار است.

فاطمه ربانی مدیر کانون زبان استان سمنان نیز ابتدای سخنانش با خوانش شعری در وصف معلم سروده‌ی حمید رفاهی عضو قدیمی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر، ضمن خیر مقدم به مدیرکل کانون استان، روز معلم را به تمامی مدرسان کانون‌زبان تبریک گفت و از آنها به‌عنوان بهترین مدرس نام برد.

ربانی در ادامه به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد مدرسان کانون‌زبان پرداخت و درخصوص ارتقای محتوای آموزشی و کمک‌آموزشی و بازخورد والدین از برگزاری آزمون‌های آنلاین و...، مطالبی بیان کرد.

وی هم‌چنین اظهار داشت: تمام تلاش کارکنان و مدرسان کانون‌زبان این است که در کنار تدریس به فرهنگ جامعه توجه داشته‌باشند و به زبان‌آموز چیزی را بیاموزند که در آینده برای او مفید و ارزشمند باشد.

ربانی با اشاره به تعداد دو هزار و ۳۰۰ زبان‌آموز در مراکز آموزشی کانون‌زبان سمنان، دامغان و شاهرود از مدرسان خواست تا طرح‌ها و پیشنهادهای خود را درخصوص محتوای آموزشی و لوح‌های فشرده و کتاب‌های کمک‌آموزشی، ارائه دهند.

گفتنی است؛ در این آیین پیرامون موضوعاتی مانند جذب زبان‌آموز، وظایف مدرسان و کارکنان مراکز آموزشی، برگزاری کلاس‌های جبرانی در روزهای جمعه، ارتباطات داخل کلاس و... نیز گفت‌وگو و در پایان از تمامی کارکنان و مدرسان کانون‌زبان با تقدیم هدیه‌ای تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =